Dział: Systemy hamulcowe - Nagrody i statuetki dla najlepszych warsztatów

Redakcja
Patronat działu: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental
Patronat: ATE Continental. Podczas tegorocznych targów Automechanika zostały wręczone pamiątkowe statuetki dla 6 warsztatów, które w sieci Ate Centrum Hamulcowe są od samego początku istnienia sieci w Polsce, od lat 10.
Patronat działu: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE Continental

Ponadto szczególne gratulacje otrzymali  : Andrzej Obrębski i Piotr Matusiak współwłaściciele Auto Serwis Signum z Kędzierzyna-Koźla i Mariusz Szewczyk z Moto Service Worwa z Nowego Targu. Okazało się, że w tych warsztatach pracują najlepsi fachowcy, którzy w tegorocznym konkursie firmy Fota Mechanik Roku zajęli dwa pierwsze miejsca.

Czy wstąpienie do sieci Ate Centrum Hamulcowe przynosi wymierne korzyści warsztatowi samochodowemu, czy tylko prestiż?
ANDRZEJ OBRĘBSKI: Prestiż na pewno tak, Ate to przecież czołowa firma światowa w dziedzinie systemów hamulcowych. O wyróżnieniu przypominać będzie statuetka, którą otrzymaliśmy. Oczywiście ważniejsze są korzyści, które z tej współpracy płyną. Mam na myśli przede wszystkim dostęp do najnowszej wiedzy technicznej i możliwość korzystania z niej w codziennej praktyce mechanika samochodowego. Efektem jest zwycięstwo w konkursie Mechanik Roku.

Jak być mechanikiem doskonałym?

Piotr Matusiak przy pracy Fot: ATE
Piotr Matusiak przy pracy Fot: ATE

PIOTR MATUSIAK: Przede wszystkim należy ustawicznie podnosić kwalifikacje. My nie odpuściliśmy żadnego szkolenia organizowanego przez GM. Tak samo jest ze szkoleniami Ate, bierzemy udział w każdym szkoleniu. Doceniają to klienci na co dzień, docenili jurorzy konkursu Mechanik Roku, który to tytuł trafił w ręce Andrzeja. Andrzej skupia się na pracy, tak jak lekarz przy poważnej operacji – liczy się zadanie do wykonania. Nie podchodzę do niego wtedy, bo i tak mnie nie słyszy.

Skąd pomysł na ATE Centrum Hamulcowe?
Podczas motoryzacyjnych targów w Poznaniu w roku 2006 poszedłem na stoisko Ate do pani Magdy i po chwili rozmowy wiedzieliśmy, że to jest sieć dla nas. Zaraz potem były szkolenia ATE w Opolu, a następnie złożyłem zamówienie na klocki Ate do wszystkich modeli Opla. Szukaliśmy jakości oryginalnej i znaleźliśmy ja w Ate.

Przygotowywał się pan do konkursu specjalnie, czy wszystko poszło z marszu?

Andrzej Obrębski z nagrodą główną konkursu Mechanik Roku – samochodem Audi A3 Fot: ATE
Andrzej Obrębski z nagrodą główną konkursu Mechanik Roku – samochodem Audi A3 Fot: ATE

ANDRZEJ OBREBSKI: Nie przygotowuję się specjalnie do konkursu. Owszem od początku roku częściej śledzę nowinki na rynku motoryzacyjnym, zarówno jeśli chodzi o części, jak i nowe technologie, nowoczesne sposoby diagnozowania i napraw. Oprócz fachowej literatury i oczywiście szkoleń, które są niezbędne w podnoszeniu swoich kwalifikacji, korzystam z internetu. Wielu producentów na swoich stronach zamieszcza, oprócz oferty produktowej, wiele przydatnych informacji technicznych. A jeśli chodzi sukces w konkursie to myślę, że do zaprocentowało doświadczenie, wiedza. Może trochę sprzyjało szczęście.

Skąd zainteresowania motoryzacją?
MARIUSZ SZEWCZYK: W zawodzie pracuję ponad 15lat. Prawie od początku jestem związany z Moto Service Worwa. Przez pierwsze 5 lat pracowałem jako diagnosta samochodowy na stacji SKP, a od 10 lat jestem kierownikiem warsztatu. Zamiłowanie do motoryzacji towarzyszy mi w zasadzie od dziecka. Mój dziadek był mechanikiem samochodowym i od kiedy pamiętam większość czasu spędzałem w jego garażu rozkręcając różne rzeczy.

Jak pan przyjął wyróżnienie statuetką Ate?
Było nam niezmiernie miło otrzymać z rąk dyrektora sprzedaży Ate piękną statuetkę za 10 lat współpracy jako Centrum Hamulcowe Ate. Przystąpienie do tej sieci bezsprzecznie przyspieszyło rozwój diagnostyki podzespołów układu  hamulcowego. Pracownicy odbyli liczne szkolenia, a warsztat został wyposażony w wiele nowoczesnych urządzeń. Oczywiście wynikiem tego jest wykonywanie napraw bardziej profesjonalnie i fachowo. Wymiernym efektem jest też zmniejszenie ilość reklamacji usług na przestrzeni tych lat, co również ma wpływ na wiarygodność firmy.

Produkty Ate nie konkurują ceną, lecz jakością. Czy to wystarczający argument dla polskich kierowców?

Statuetka Ate Centrum Hamulcowe. Fot: ATE
Statuetka Ate Centrum Hamulcowe. Fot: ATE

Wiele czasu zajęło mi przekonanie klientów, że droższe, ale oczywiście lepsze jakościowo tarcze, czy klocki w dłuższej perspektywie są lepszą inwestycją, a przede wszystkim wytrzymają dłuższy okres bezpiecznej eksploatacji, niż klocki innych, tańszych producentów. Oczywiście zdarzają się nadal klienci, którzy jak najmniejszym kosztem chcą naprawić swój samochód, jednak zawsze odwołuję się do tego, że ja również jestem uczestnikiem ruchu drogowego i chcę czuć się na drodze bezpiecznie.
Zastosowanie wysokiej jakości podzespołów hamulcowych to jeden z elementów, które znacząco wpływają na bezpieczeństwo jazdy, nie tylko samego właściciela pojazdu, ale także innych kierowców.

Szkolenia Ate, których w Polsce jest bardzo dużo, przydają się w pracy?
O, tak. To duża, profesjonalna pomoc w podnoszeniu kwalifikacji. Z miesiąca na miesiąca mamy jakieś nowinki. Samochody są coraz bardziej skomplikowane, nafaszerowane elektroniką, dlatego aby obsługiwać coraz więcej klientów, jeżdżących coraz nowszymi modelami samochodów, muszę postawić na doskonalenie zawodowe. To zaprocentowało także w konkursie Mechanik Roku, w którym zająłem II miejsce. Pierwsze byłoby lepsze. W roku przyszłym też zamierzam startować, więc zwycięstwo jest przede mną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty