Dział: Systemy hamulcowe - Elektryczny hamulec postojowy EPB

Redakcja
Fot: ATE Continental
Fot: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental. Elektryczny hamulec postojowy EPB z zintegrowanym aktywatorem staje się rozwiązaniem, wybieranym przez producentów samochodów.Znawcy tematu prognozują, że w najbliższych latach konwencjonalny hamulec ręczny definitywnie odejdzie do lamusa. Już w roku 2015 co piąte auto produkowane w Europie będzie wyposażone fabrycznie w EPB, czyli elektryczny hamulec postojowy.

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat działu: ATE Continental


Patronat działu: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental


Elektryczny hamulec postojowy EPB z zintegrowanym aktywatorem staje się rozwiązaniem, wybieranym przez producentów samochodów. Znawcy tematu prognozują, że w najbliższych latach konwencjonalny hamulec ręczny definitywnie odejdzie do lamusa. Już w roku 2015 co piąte auto produkowane w Europie będzie wyposażone fabrycznie w EPB, czyli elektryczny hamulec postojowy.

W konsekwencji również systemy hamulca elektrycznego przejdą ewolucję. Zintegrowana motoryka uruchamiająca działanie hamulca postojowego w zacisku (CI- Caliper Integrated) wygra z systemami mechanicznego uruchamiania za pomocą linki cięgła (CP- Cable Puller) . W ciągu następnych 5 lat, systemy CI ( Caliper Integrated) zdobędą aż 80 procent światowego rynku EPB - elektrycznego hamulca postojowego.

Same plusy
Dlaczego EPB zaczyna robić taką karierę w motoryzacji? Przede wszystkim dlatego, że jest rozwiązaniem znacznie prostszym - EPB jest szybsze w montażu, oszczędza cenne miejsce w pojeździe i przede wszystkim można za jego pomocą uzyskać wiele dodatkowych funkcji. Na przykład EPB będzie odpowiedzialne za automatyczne zablokowanie kół samochodu po wyłączeniu silnika lub wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Także system Stop-Start współpracuje ściśle z elektrycznym hamulcem postojowym. Szczególnie komfortowa jest pomoc EPB w momencie ruszania i na podjazdach. Nawet w sytuacjach krytycznych, gdyby nagle zawiodły hamulce, można wykorzystać EPB do wyhamowania auta.

Continental planuje już wykorzystuje EPB do współpracy z całym systemem

Fot: ATE Continental
Fot: ATE Continental

elektroniki pojazdu. To zmniejszy wagę pojazdu i skróci czas montażu EPB. Producent stosujący takie rozwiązanie oszczędza także na obudowie i elementach kontrolnych, kablach, wtyczkach i miejscach skrzyżowań systemów. EPB z Continentala ma bardzo wysoką skuteczność, pobiera niewiele energii i jest cichy podczas pracy.

Wiedza od ręki
W związku z seryjną produkcją systemu i stosowaniem go w popularnych europejskich pojazdach, umiejętność obsługi EPB staje się niezbędna. Wiedzę praktyczną i teoretyczną zapewnia ATE. Warto skorzystać z tej oferty, także dlatego, że od połowy roku 2011 szkolenia ATE uległy poważnej modyfikacji. W 70% polegają na praktycznych ćwiczeniach uczestników w warsztacie na prawdziwym pojeździe. Pozostałe 30% to część wykładowa - prowadzona po polsku wyłącznie przez trenerów praktyków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty