Dział: SKF news - Prawidłowy montaż piasty

Redakcja
Patronat: SKF. Montując tego typu piasty konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Użycie nieodpowiedniego narzędzia - w efekcie jego kontakt z uszczelniaczem czy bieżnią wewnętrzną, a nie zewnętrzną - powoduje nieosiowy montaż piasty w zwrotnicy. W wyniku tego do łożyska dostaje się woda, a niewspółosiowość elementów tocznych prowadzi do złuszczania bieżni co ostatecznie powoduje hałas podczas pracy.
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF

Dział: SKF News
Patronat: SKF

VKBA 3496 - zastosowania

MODEL

MODEL

RENAULT 11

RENAULT CLIO II

RENAULT 19 I and Chamade

RENAULT RAPID BOX

REANULT 19 II and Chamade

RENAULT SUPER 5

RENAULT 9

RENAULT THALIA

RENAULT CLIO I

RENAULT TWINGO

Zalecenia montażowe - piasta VKBA 3496

  1. Zdemontuj stare łożysko ze zwrotnicy.
  2. Oczyść powierzchnię wewnętrzną zwrotnicy i sprawdź czy nie ma uszkodzeń.
  3. Nałóż cienką 3-5 mm powłokę pasty przeciwdziałającą korozji ciernej (SKF LGAF3) na całym zewnętrznym obwodzie
Przykład działania wody w wynikuuszkodzenia uszczelniacza piasty typuHBU1 (zdjęcie poglądowe – nie jest toVKBA 3496)
Przykład działania wody w wyniku
uszkodzenia uszczelniacza piasty typu
HBU1 (zdjęcie poglądowe – nie jest to
VKBA 3496)
piasty. Pasta może być stosowana jedynie na bieżnie łożyska, nie na pierścień ABS (nie nakładać pasty na pierścień).
  1. Podczas montażu nowej piasty HBU1, upewnij się że pierścień magnetyczny ABS (o ile występuje w piaście) znajduje się od strony czujnika. Stosując prostopadle równomierny nacisk wyłącznie do zewnętrznego pierścienia piasty zamontuj ją w zwrotnicy.  Nacisk nie może być przyłożony do pierścienia wewnętrznego czy też uszczelniacza, ponieważ łożysko zostanie zniszczone. Następnie załóż pierścienie zabezpieczające
  2. Przestrzegaj zaleceń producenta auta w zakresie momentów dokręcania poszczególnych elementów
  3. Wprasowując czop piasty w łożysko w zwrotnicy, nacisk powinien być przyłożony TYLKO do wewnętrznego pierścienia łożyska. W innym przypadku grozi to poważnym zniszczeniem łożyska

Nigdy nie używaj starej nakrętki mocującej! Zestaw naprawczy SKF VKBA 3496 zawiera nowy pierścień zabezpieczający i nakrętkę mocującą. Do montażu użyj dostarczonych komponentów!

Pamiętaj: pomimo, że omawiane łożysko VKBA 3496 nie ma magnetycznego pierścienia ABS, występuje on w wielu innych aplikacjach. Nigdy nie używaj śrubokręta do sprawdzenia pierścienia magnetycznego - użyj specjalnej karty magnetycznej (magnetic decoder) albo zwykłego biurowego spinacza do papieru.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty