Dział: SKF NEWS - Prawidłowy montaż piasty

Redakcja
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF
Patronat: SKF. Wielu producentów aut stosuje piasty pierwszej generacji HBU1, podczas wymiany tego typu piasty mechanik może czasem popełnić zasadnicze błędy.
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF

Dział: SKF NEWS
Patronat: SKF

Podczas montażu nowego łożyska w piaście, siła przyłożona jest często niewspółosiowo co może spowodować uszkodzenie uszczelniacza lub elementów tocznych. Montując tego typu piasty konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Użycie nieodpowiedniego narzędzia - w efekcie jego kontakt z uszczelniaczem czy bieżnią wewnętrzną, a nie zewnętrzną - powoduje nieosiowy montaż piasty w zwrotnicy. W wyniku tego do łożyska dostaje się woda, a niewspółosiowość elementów tocznych prowadzi do złuszczania bieżni,co ostatecznie powoduje hałas podczas pracy.

VKBA 3496 – zastosowania Renault 11, Renault 19 I Chamade, Renault 19II i Chamade, Renault 9, Renault Clio I, renault Clio II, Renault Rapie Box, Renault Super 5, Renault Thalia, Renault Twingo.

Zalecenia montażowe - piasta VKBA 3496

Nieprawidłowo Fot: SKF
Nieprawidłowo Fot: SKF

1. Zdemontuj stare łożysko ze zwrotnicy.
2. Starannie oczyść powierzchnię wewnętrzną zwrotnicy i sprawdź czy nie ma uszkodzeń.
3. Nałóż cienką 3-5 mm powłokę pasty przeciwdziałającą korozji ciernej (SKF LGAF3) na całym zewnętrznym obwodzie piasty, nie nakładać pasty na pierścień.
Uwaga: łożysko wyposażone w pierścień magnetyczny ABS musi być zamontowane prawidłową stroną - pierścieniem od strony czujnika ABS.
4. Podczas montażu nowej piasty HBU1, upewnij się że pierścień magnetyczny ABS (o ile występuje w piaście) znajduje się od strony czujnika. Stosując prostopadle równomierny nacisk wyłącznie do zewnętrznego pierścienia piasty zamontuj ją w zwrotnicy. W żadnym przypadku nacisk nie może być przyłożony do pierścienia wewnętrznego czy też uszczelniacza, ponieważ łożysko zostanie zniszczone. Następnie załóż pierścienie zabezpieczające.

Prawidłowo Fot: SKF
Prawidłowo Fot: SKF

5. Zawsze przestrzegaj zaleceń producenta auta w zakresie momentów dokręcania poszczególnych elementów.
6. Wprasowując czop piasty w łożysko w zwrotnicy, nacisk powinien być przyłożony tylko
do wewnętrznego pierścienia łożyska. W innym przypadku grozi to poważnym zniszczeniem łożyska.

Uwaga! Nigdy nie używaj ponownie starego, łożyska. Mimo, że łożysko VKBA 3496 nie ma magnetycznego pierścienia ABS, występuje on w wielu innych aplikacjach. Nie używaj śrubokręta do sprawdzenia pierścienia magnetycznego - użyj specjalnej karty magnetycznej albo zwykłego biurowego spinacza do papieru. Nigdy nie używaj starej nakrętki mocującej!
Zestaw naprawczy SKF VKBA 3496 zawiera nowy pierścień zabezpieczający i nakrętkę mocującą.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty