Dział: SKF NEWS
Patronat: SKF
Podczas montażu nowego łożyska w piaście, siła przyłożona jest często niewspółosiowo co może spowodować uszkodzenie uszczelniacza lub elementów tocznych. Montując tego typu piasty konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Użycie nieodpowiedniego narzędzia - w efekcie jego kontakt z uszczelniaczem czy bieżnią wewnętrzną, a nie zewnętrzną - powoduje nieosiowy montaż piasty w zwrotnicy. W wyniku tego do łożyska dostaje się woda, a niewspółosiowość elementów tocznych prowadzi do złuszczania bieżni,co ostatecznie powoduje hałas podczas pracy.
VKBA 3496 – zastosowania Renault 11, Renault 19 I Chamade, Renault 19II i Chamade, Renault 9, Renault Clio I, renault Clio II, Renault Rapie Box, Renault Super 5, Renault Thalia, Renault Twingo.
Zalecenia montażowe - piasta VKBA 3496
1. Zdemontuj stare łożysko ze zwrotnicy.
2. Starannie oczyść powierzchnię wewnętrzną zwrotnicy i sprawdź czy nie ma uszkodzeń.
3. Nałóż cienką 3-5 mm powłokę pasty przeciwdziałającą korozji ciernej (SKF LGAF3) na całym zewnętrznym obwodzie piasty, nie nakładać pasty na pierścień.
Uwaga: łożysko wyposażone w pierścień magnetyczny ABS musi być zamontowane prawidłową stroną - pierścieniem od strony czujnika ABS.
4. Podczas montażu nowej piasty HBU1, upewnij się że pierścień magnetyczny ABS (o ile występuje w piaście) znajduje się od strony czujnika. Stosując prostopadle równomierny nacisk wyłącznie do zewnętrznego pierścienia piasty zamontuj ją w zwrotnicy. W żadnym przypadku nacisk nie może być przyłożony do pierścienia wewnętrznego czy też uszczelniacza, ponieważ łożysko zostanie zniszczone. Następnie załóż pierścienie zabezpieczające.
5. Zawsze przestrzegaj zaleceń producenta auta w zakresie momentów dokręcania poszczególnych elementów.
6. Wprasowując czop piasty w łożysko w zwrotnicy, nacisk powinien być przyłożony tylko
do wewnętrznego pierścienia łożyska. W innym przypadku grozi to poważnym zniszczeniem łożyska.
Uwaga! Nigdy nie używaj ponownie starego, łożyska. Mimo, że łożysko VKBA 3496 nie ma magnetycznego pierścienia ABS, występuje on w wielu innych aplikacjach. Nie używaj śrubokręta do sprawdzenia pierścienia magnetycznego - użyj specjalnej karty magnetycznej albo zwykłego biurowego spinacza do papieru. Nigdy nie używaj starej nakrętki mocującej!
Zestaw naprawczy SKF VKBA 3496 zawiera nowy pierścień zabezpieczający i nakrętkę mocującą.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?