Dział: Technika warsztatowa - FAG WheelDisc

(opr)
Patronat działu: Scheaeffler
Patronat działu: Scheaeffler
Patronat: Scheaeffler. Stale rosnące wymagania dotyczące łożysk kół, potrzebują łożysk o większej precyzji, takich, które są stworzone do wszystkich obciążeń.
Patronat działu: Scheaeffler
Patronat działu: Scheaeffler

Dział:  Technika warsztatowa
Patronat: Scheaeffler

Wysokie prędkości współczesnych samochodów są między innymi możliwe dzięki poprawie właściwości zawieszenia, co w rezultacie powoduje, że łożyska kół są poddawane działaniu większych sił. Z tego powodu łożyska kół w segmencie samochodów osobowych przekształciły się w bardziej kompaktowe jednostki.

Kompaktowa konstrukcja
Dziś używa się dwurzędowych łożysk skośnych, kulkowych lub wałeczkowych. Wraz ze zintegrowaniem piasty z kołnierzem, ekoderami ABS i czujnikami - powinno się o dzisiejszych łożyskach mówić, jako o zespołach. Zarazem te moduły łożysk kół przekształciły się w komponenty o długim czasie eksploatacji, które nie podlegają serwisowaniu. Ustawienie luzu łożyskowego, wcześniej kluczowe podczas obsługi pojazdu, odeszło już do przeszłości. Kompaktowe konstrukcje łożysk kół wymagają jak największej precyzji montażu za pomocą specjalnego narzędzia.

Minimum ryzyka
Precyzja montażu, wymagana podczas wciskania łożysk w piastę, jest liczona w setnych milimetra. To powoduje, że montaż

Scheaeffler
Scheaeffler

łożyska w warunkach warsztatowych staje się trudny, a wadliwy prowadzi do uszkodzenia łożyska lub piasty koła. Z tego powodu niektórzy producenci pojazdów korzystają z kompaktowych rozwiązań składających się z łożyska, piasty i tarczy hamulcowej. Taka konstrukcja do maksimum ogranicza ryzyko błędu podczas montażu. FAG jest w stanie sprostać tym specjalnym wymaganiom, dzięki zestawowi naprawczemu dla całej osi stworzonej z tego powodu: FAG WheelDisc.

Ułatwiony montaż
W zestawie FAG WheelDisc, łożysko jest permanentnie  fabrycznie wciśnięte w piastę koła na tarczy hamulcowej. Zapewnia to, dzięki dokładnie obliczonemu promieniowi krawędzi pierścienia zewnętrznego, wewnętrzna obudowa piasty nie mająca kontaktu z żadnymi ostrymi krawędziami. Bieżnia zewnętrzna łożyska jest fabrycznie wmontowana w piastę koła. Dzięki temu łożysko jest wpasowane na wcisk. Piasta koła ma montażowy rowek dla zabezpieczenia łożyska. Po stronie montażu łożysko jest zabezpieczone pierścieniem blokującym.

FAG WheelDisc jest montowany na zwrotnicy i nie jest wciskany. Ułatwiający montaż promień pierścieni zewnętrznych zapobiega nieosiowemu montażowi na zwrotnicy. FAG WheelDisc jest zabezpieczony przez nakrętkę centralną. Obecnie FAG WheelDisc może być montowany w pojazdach marek: Opel, Peugeot i Renault.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty