Boski Hemi

(rp)
Fot. DaimlerChrysler: Chrysler 300C SRT-8
Fot. DaimlerChrysler: Chrysler 300C SRT-8
Chrysler przedstawił mocniejszą wersję modelu 300C. Auto oznaczone jako SRT-8 napędza silnik typu Hemi o mocy 425 KM.

Chrysler przedstawił mocniejszą wersję modelu 300C oznaczoną dodatkowo SRT-8. Samochód ma silnik typu Hemi o mocy 425 KM.

 

Fot. DaimlerChrysler: Chrysler 300C SRT-8
Fot. DaimlerChrysler: Chrysler 300C SRT-8

W przypadku Chryslera 300C zwiększanie mocy nie jest konieczne. Zdecydowano się na ten krok z powodów historyczno-prestiżowych. Każdy Amerykanin pamięta słynny silnik Hemi, który rozsławił markę w latach 50. Dlaczego teraz ma być inaczej?

 

Model 300C SRT-8 napędzany jest silnikiem V8 Hemi o pojemności 6,1 i mocy 425 KM. Prędkość 100 km/h pojazd uzyskuje po 5 sekundach, co biorąc pod uwagę zastosowanie przekładni automatycznej i sporą masę auta jest wyczynem godnym szacunku. Wzrost mocy uzyskano m.in. przez zwiększenie średnicy cylindrów - pojemność skokowa wzrosła z 5,7 l do 6,1 l - i podwyższenie stopnia sprężania.

 

Dla Europejczyków sensacyjna może być budowa silnika Hemi, która została zachowana do dzisiaj. Ta jednostka napędowa ma wał rozrządu umieszczony w kadłubie (OHV), a nie w głowicy (OHC) - jak w silnikach europejskich czy japońskich. Na Starym Kontynencie o silnikach typu OHV mówi się, że są nienowoczesne. Amerykanie protestują i mają na to argumenty. Co jest więc nowoczesnego w silniku Hemi? Już w 1951 r., gdy zaprezentowano go po raz pierwszy, nowatorski był kształt komór spalania - tzw. półkolisty. Dzięki temu uzyskano lepsze spalanie mieszanki w cylindrach, ze wszystkimi technicznymi dobrodziejstwami tego faktu.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie