Astra TwinTop w słońcu

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Na Sardynii odbyła się prezentacja Opla Astry TwinTop. Jeździliśmy tym samochodem.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

TwinTop to wersja Astry z chowanym w bagażniku, stalowym dachem. Auto w wersji kabriolet-coupe będzie można zamawiać w Polsce na przełomie kwietnia i maja. Ceny i wyposażenie nie są jeszcze znane.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

  

Klasyczne kabriolety z “miękkimi" dachami powoli odchodzą do lamusa. Od kilku lat popularność zyskują auta ze składanym, sztywnym dachem. Należy do nich Astra TwinTop.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

  

Auto ma trzyczęściowy dach ze stali, za którego składanie i rozkładanie odpowiada układ elektryczno-hydrauliczny. Po naciśnięciu przycisku lub przy wykorzystaniu opcjonalnie dostępnego systemu zdalnej obsługi dach modelu

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

TwinTop można automatycznie otworzyć lub zamknąć w czasie krótszym niż 30 sekund. Dzięki funkcji “easy load" części dachu ułożone poziomo w bagażniku unoszą się o 25 cm, co ułatwia wyjmowanie bagażu czy zakupów lub ich układanie pod ochronną ścianką działową. Ze złożonym

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

dachem pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 205 l, a z rozłożonym - 440 l.

  

Technicznie 4-osobowa Astra TwinTop wykorzystuje rozwiązania trzeciej generacji Astry. Jednak aż 70 proc. części karoserii tej wersji to nowość. Astra TwinTop jest

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

niemal tak długa jak wersja kombi, nieco od niej szersza, ale niższa. W z awieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, a z tyłu wahacze wzdłużne połączone belką skrętną.

Do napędu Astry TwinTop przewidziano cztery jednostki benzynowe: 1,6 l/105 KM, 1,8 l/140 KM oraz 2,0 l/170 lub 200 KM. Samochód ma być także dostępny z silnikiem

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

wysokoprężnym 1,9 l rozwijający moc 150 KM.

 

Wrażenia z jazdy

 

Jeździliśmy Astrą TwinTop z wysokoprężnym silnikiem 1,9 l/150 KM. Auto ma dość dobrą dynamikę, chociaż odnosi się wrażenie, że jest stosunkowo ciężkie. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Po złożeniu dachu głośno zaczyna się robić w samochodzie przy prędkościach powyżej 90 km/h. Zanim jednak dach złożymy trzeba pamiętać o zasunięciu rolety w bagażniku - bez tej operacji składania nie da się przeprowadzić. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i pokonywanie większych nierówności jest wyraźnie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

benzynowy

diesel

Pojemność

skokowa (cm3)

1598

1796

1998

1998

1910

Moc (KM)

105

140

170

200

150

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

14,1

11,4

9,5

8,9

10,2

Prędkość

maksymalna (km/h)

186

209

224

237

213

Zużycie paliwa

trasa/miasto

(l/100 km)

5,8/9,1

6,2/10,3

7,0/13,0

7,3/13,3

5,2/7,7

Długość x szerokość

x wysokość (cm)

448 x 183 x 141

Pojemność

bagażnika (l)

205/440

 

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty