TwinTop to wersja Astry z chowanym w bagażniku, stalowym dachem. Auto w wersji kabriolet-coupe będzie można zamawiać w Polsce na przełomie kwietnia i maja. Ceny i wyposażenie nie są jeszcze znane.
Klasyczne kabriolety z “miękkimi" dachami powoli odchodzą do lamusa. Od kilku lat popularność zyskują auta ze składanym, sztywnym dachem. Należy do nich Astra TwinTop.
Auto ma trzyczęściowy dach ze stali, za którego składanie i rozkładanie odpowiada układ elektryczno-hydrauliczny. Po naciśnięciu przycisku lub przy wykorzystaniu opcjonalnie dostępnego systemu zdalnej obsługi dach modelu
TwinTop można automatycznie otworzyć lub zamknąć w czasie krótszym niż 30 sekund. Dzięki funkcji “easy load" części dachu ułożone poziomo w bagażniku unoszą się o 25 cm, co ułatwia wyjmowanie bagażu czy zakupów lub ich układanie pod ochronną ścianką działową. Ze złożonym
dachem pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 205 l, a z rozłożonym - 440 l.
Technicznie 4-osobowa Astra TwinTop wykorzystuje rozwiązania trzeciej generacji Astry. Jednak aż 70 proc. części karoserii tej wersji to nowość. Astra TwinTop jest
niemal tak długa jak wersja kombi, nieco od niej szersza, ale niższa. W z awieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, a z tyłu wahacze wzdłużne połączone belką skrętną.
Do napędu Astry TwinTop przewidziano cztery jednostki benzynowe: 1,6 l/105 KM, 1,8 l/140 KM oraz 2,0 l/170 lub 200 KM. Samochód ma być także dostępny z silnikiem
wysokoprężnym 1,9 l rozwijający moc 150 KM.
Wrażenia z jazdy
Jeździliśmy Astrą TwinTop z wysokoprężnym silnikiem 1,9 l/150 KM. Auto ma dość dobrą dynamikę, chociaż odnosi się wrażenie, że jest stosunkowo ciężkie. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Po złożeniu dachu głośno zaczyna się robić w samochodzie przy prędkościach powyżej 90 km/h. Zanim jednak dach złożymy trzeba pamiętać o zasunięciu rolety w bagażniku - bez tej operacji składania nie da się przeprowadzić. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i pokonywanie większych nierówności jest wyraźnie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1796 | 1998 | 1998 | 1910 |
Moc (KM) | 105 | 140 | 170 | 200 | 150 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,1 | 11,4 | 9,5 | 8,9 | 10,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 186 | 209 | 224 | 237 | 213 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,8/9,1 | 6,2/10,3 | 7,0/13,0 | 7,3/13,3 | 5,2/7,7 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 448 x 183 x 141 | ||||
Pojemność bagażnika (l) | 205/440 |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?