Nadwozie nowego RAV$ zostało zaprojektowane w tym samym stylu, co ostatnie modele Toyoty (Yaris, Auris i Avensis).
Charakterystyczne, wąskie reflektory płynnie przechodzą we wlot powietrza. Przez całą długość samochodu biegnie ostre, boczne przetłoczenie, nadające pojazdowi dynamiki. Jako SUV, RAV4 otrzymał bardziej rozbudowane nadwozie z licznymi akcentami terenowymi, np. specjalną konstrukcją zderzaka przedniego. Dzięki zupełnie nowemu ukształtowaniu słupków wyraźnie poprawiła się także widoczność. Istotna zmiana nastąpiła z tyłu pojazdu. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz do góry, a nie, tak jak dotychczas na bok. Rozwiązanie to, chociaż mniej „terenowe”, jest zdecydowanie bardziej praktyczne i funkcjonalne. Wygodę użytkowania zapewni elektryczny mechanizm zamykania pokrywy bagażnika.
Wnętrzu pojazdu zyskało bardziej elegancki wygląd i zostało zorientowane na kierowcę. Deska rozdzielcza otrzymała poziomą strukturę, bez klasycznej konsoli centralnej, co skutkuje nie tylko większą estetyką, ale także optycznym powiększeniem wnętrza. Kierowca może siedzieć niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji zdecydowanie większy zakres regulacji fotela i kierownicy. Tym, co najbardziej ucieszy rodziny, jest widoczne powiększenie zarówno przedziału pasażerskiego, jak i bagażnika nowej Toyoty RAV4. Jego pojemność wzrosła aż do 547 litrów. Dodatkowe centymetry uzyskano dzięki zupełnie nowej płycie podłogowej. Rozstaw osi samochodu wzrósł aż o 10 cm w porównaniu do poprzednika, a całkowita długość pojazdu aż o 20 cm. Nowa RAV4 będzie także o 3 cm szersza oraz o 2,5 centymetra niższa niż dotychczas. Dzięki temu czwarta generacja RAV4 będzie najbardziej przestronnym autem w całej historii modelu. Niezwykle łatwy będzie także dostęp do przestrzeni bagażowej, ponieważ w nowym modelu krawędź załadunku
będzie umiejscowiona najniżej, spośród wszystkich SUV-ów dostępnych na rynku.
W Polsce, podobnie jak w całej Europie Zachodniej, nowa Toyota RAV4 będzie dostępna z trzema silnikami: 2-litrową jednostką benzynową o mocy 151 KM, 2-litrowym dieslem o mocy 124 KM, po raz pierwszy montowanym w tym modelu oraz 2.2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Wszystkie silniki standardowo będą współpracowały z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Do silnika benzynowego będzie można dodatkowo wybrać automatyczną skrzynię biegów typu CVT, a do mocniejszej jednostki diesla, 6-stopniową skrzynię automatyczną. Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu, w porównaniu do obecnej generacji, średnie zużycie paliwa nowej Toyoty RAV4 spadnie aż o 12%.
Oficjalna premiera modelu będzie miała miejsce we wszystkich salonach Toyoty w drugi weekend marca (9-11 marca).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?