Fiesta w nowej szacie

Tadeusz Belerski
Nowy Ford Fiesta to przede wszystkim nowy wygląd i stare silniki. Auto właśnie wchodzi do sprzedaży w polskich salonach i kosztuje od 36 600 zł.

 

Nowa Fiesta będzie oferowana z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej, która została użyta także do produkcji Mazdy 2.  Fiesta posiada te same gabaryty i rozstaw kół co poprzedni model, ale wnętrze zostało tak urządzone, że pasażerowie mają teraz więcej swobody.

Fot. Ford
Fot. Ford

 

Samochód posiada elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPAS), który pomaga zwłaszcza podczas manewrów w czasie parkowania.

 

Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) obejmuje m.in. poduszki boczne, chroniące okolice głowy i górne partie klatki piersiowej kierowcy i siedzącego obok pasażera, kurtyny powietrzne, chroniące osoby jadące z przodu i osoby na skrajnych miejscach tylnej kanapy, oraz poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. To pierwszy przypadek

Fot. Ford
Fot. Ford

zastosowania takiej poduszki w małym samochodzie Forda.

 

Jednak w nowej Fieście mamy więcej elementów wyposażenia kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. I tak wlew paliwa EasyFuel oznacza koniec zmagań z odkręcaniem korka paliwa. Zastosowany po raz pierwszy w nowym Mondeo, może uratować niejednego kierowcę przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa. 

 

Z większych modeli Forda nowa Fiesta przejęła także tempomat, automatyczny włącznik świateł, oraz automatycznie włączane wycieraczki z czujnikiem deszczu.

 

W przypadku, gdy uruchomienie silnika następuje przy temperaturze otoczenia poniżej 6 stopni Celsjusza automatycznie włącza się ogrzewanie szyb (przedniej, jeżeli znajduje się w wyposażeniu i szyby tylnej). 

Fot. Ford
Fot. Ford

 

W przypadku, gdy w kabinie podróżuje pięć osób, nowe auto dysponuje największą przestrzenią bagażową spośród wszystkich produkowanych dotychczas generacji tego modelu - pojemność bagażnika wynosi 295 litrów, w porównaniu z 284 litrami w poprzednim modelu.

 

Rywale mają nieco mniejsze bagażniki: Opel Corsa - 285 l, Peugeot 207- 270 l, natomiast Mazda 2 - 250 l.  Przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 979 litrów, gdy w Fordzie znajdują się tylko dwie osoby. Tylną kanapę składa się praktycznie jednym ruchem ręki - nie trzeba podnosić siedziska tylnej kanapy, ani wyjmować zagłówków.

 

Silniki to znane już benzynowe jednostki 1,25 l o mocy 60 KM i 82 KM, 1,4 l /96 KM    oraz dwa wysokoprężne - 1,4 l/68 KM i 1,6 l/90 KM. Nowością jest benzynowy silnik 1,6 l o mocy 120 KM.

 

Samochód w wersji trzydrzwiowej, z najsłabszym silnikiem 1.25/60 KM kosztuje 36 600 zł, a pięciodrzwiowy jest o 1 tys. zł droższy. Opla Corsę (3-drzwiowego) wyceniono na 36 700 zł, Peugeota 207 na 37 900 zł, natomiast Mazdę 2 na 39 900 zł. Fiesta wytwarzana jest w Kolonii. W tym roku z taśm montażowych ma zjechać 148 tys. egzemplarzy tego modelu.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty