Model serii 3 to motor napędowy sprzedaży BMW. Od wielu lat jest najlepiej sprzedającym się autem tej marki, notując pod tym względem także świetne rezultaty w klasie średniej premium. Nie może zatem dziwić stosunkowo zachowawczy design nowej generacji tego auta, które będzie produkowane w fabrykach w Monachium, Regensburgu i Rosslyn.
**CZYTAJ TAKŻE
Szpiegowskie zdjęcia nowego BMW serii 3BMW 3 Touring kontra Saab 9-3 Sportkombi**
Na pierwszy rzut oka pojazd bardzo przypomina większą serię 5. W przedniej części nadwozia uwagę przykuwają reflektory zintegrowane z charakterystycznym dla niemieckiej marki grillem. Dynamiczna linia boczna auta została podkreślona wyraźnymi przetłoczeniami. Tylna część auta również wydaje się być wzorowana na "piątce", co jest szczególnie widoczne, jeśli popatrzymy na kształt reflektorów.
Nowe BMW serii 3 urosło w stosunku do poprzednika. Rozstaw kół został zwiększony o 37 mm z przodu i 47 mm z tyłu, natomiast rozstaw osi wzrósł o 50 mm. Nadwozie pojazdu też jest dłuższe - o 93 mm. Większe wymiary powinni docenić szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu, gdzie, jak zapewnia producent, nie brakuje już miejsca na nogi dla dorosłych osób. Wymiary auta
pozwalają porównywać je z modelem serii 5 produkowanym w latach 1987-1996. Co ciekawe, obniżeniu uległa masa pojazdu. W zależności od wersji, model F30 jest lżejszy od poprzednika o 40-45 kg.
Samochód dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych - Sport Line, Luxury Line oraz Modern Line. W połowie 2012 roku pojawi się pakiet M Sport, który ma stanowić zapowiedź stylistyki nowego M3.
Początkowo oferowane będą cztery jednostki napędowe. Wszystkie wyposażono w technologię TwinPower Turbo działającą w oparciu o zasadę podwójnego doładowania. Oprócz dwóch znanych silników Diesla oraz benzynowej jednostki sześciocylindrowej, ofertę uzupełni nowa, czterocylindrowa konstrukcja benzynowa pracująca pod maską modelu BMW 328i.
BMW jest pierwszym producentem samochodów, który zaoferuje ośmiobiegową przekładnię automatyczną w modelu średniej klasy. Skrzynia może współpracować z każdą jednostką benzynową i wysokoprężną oferowaną w gamie, a dodatkowo pozwala korzystać z zalet standardowej funkcji start&stop. Przekładnia o ośmiu przełożeniach będzie oferowana opcjonalnie. Standardowo modele serii 3 zostaną wyposażone w tradycyjne, 6-biegowe skrzynie manualne.
Na pokładzie nowego BMW serii 3 nie zabraknie również elementów z zakresu BMW EfficientDynamics. Oprócz wspomnianego układu start&stop, będą to: system odzyskiwania energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu oraz odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi. Co więcej, układ Driving Experience Control oferować będzie nie tylko tryby Comfort, Sport i Sport+, ale również tryb ECO PRO, którego priorytetem jest
maksymalna wydajność paliwowa.
Wkrótce po premierze, do gamy modelowej nowego BMW serii 3 dołączy wersja 320d EfficientDynamics z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 163 KM. Samochód będzie zużywał średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km. Producent przewiduje także odmianę BMW ActiveHybrid 3, która powinna pojawić się na rynku pod koniec 2012 roku.
Najtańsza odmiana (320d) będzie wiązała się z wydatkiem 35 tys. euro (około 150 tysięcy złotych). Pojazd trafi do salonów jeszcze przed końcem 2011 roku.
Poniżej osiągi wybranych wersji BMW serii 3 F30:
Model/wersja | 320d Efficient Dynamics | 320d | 328i | 335i |
Silnik | wysokoprężny | wysokoprężny | benzynowy | benzynowy |
Moc (KM) | 163 | 184 | 245 | 306 |
Moment obrotowy (Nm) | 380 | 380 | 350 | 400 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 8,0 | 7,4 | 5,9 | 5,5 |
Średnie zużycie paliwa (l./100 km) | 4,1 | 4,5 | 6,4 | 7,2 |
Emisja CO2 (g/km) | 109 | 119 | 149 | 186 |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?