Auto na gaz. Fabryczna instalacja LPG w modelach marki Renault

Mariusz Michalak
Fot. Renault
Fot. Renault
Renault proponuje niezawodny silnik z fabryczną instalacja gazową LPG w nowym Clio i nowym Capturze. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego. Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 40 proc. w porównaniu do samego silnika benzynowego.

Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi i bardziej dynamiczne przyspieszenia, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm już od 2750 obr./min dla Clio i 170 Nm już od 2000 obr./min dla Captura. Emituje o około 8% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.

Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Takie połączenie zapewnia nieograniczony zasięg działania gdyż LPG jest dostępny niemal na wszystkich stacjach paliwowych w kraju i w 1/6 stacji w Europie.

Samochody z instalacją LPG mogą korzystać z podziemnych parkingów, gdyż są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (zawór bezpieczeństwa, zawór odcinający i układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%).

Układ LPG w samochodach Renault jest fabryczną instalacją montowaną bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym Renault. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w sieci Renault.

Silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu

Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Napełnianie zbiornika (o pojemności 32 l w nowym Clio i 40 l w nowym Capturze) jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty. Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.

W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów.

Renault oferuje samochody z fabryczną instalacją LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest pełna gwarancja producenta (2 lata bez limitu kilometrów), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Renault.

  Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty