Długość auta to 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m, natomiast rozstaw osi 2,82 m. Uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z masywną ramą, dominuje w płaskim, aerodynamicznym przodzie. Na życzenie, Audi montuje tu reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix LED wysokiej rozdzielczości z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
Podobnie jak z przodu, również z tyłu, poziome linie potęgują wrażenie szerokości i solidności. Opcjonalnie dostępne są tylne kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Klapa bagażnika zachodzi na słupki C – to typowa cecha Audi z rodziny Q. Końcówki rur układu wydechowego wychodzą bezpośrednio z dyfuzora.
Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 27 KM większą moc, natomiast ich spalanie znacznie spadło.
Układ przeniesienia napędu tego średniej klasy SUV-a opracowano na nowo, podobnie jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Automatyczne skrzynie biegów wyposażono w funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Kierowca przełącza biegi używając dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. W obu przypadkach sygnał przekazywany jest elektronicznie.
Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM). Dla podstawowego silnika TDI o mocy 110 kW (150 KM), Audi dostarcza go opcjonalnie. Napęd na cztery koła quattro z techniką ultra odłącza napęd tylnej osi zawsze wtedy, gdy ten nie jest potrzebny, a w razie potrzeby proaktywnie załącza go ponownie. Ta nowa koncepcja zwiększa efektywność, bez ujemnych skutków dla trakcji i dynamiki jazdy.
Ceny SUV-a nowej generacji rozpoczynają się od 159 000 złotych za wersję z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i z manualną skrzynią biegów. Oprócz tego wariantu, dostępne będą także wersje z tą samą jednostką napędową 2.0 TDI (190 KM), ale z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów S tronic oraz z benzynowym silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252 KM, również z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów. Nowością w ofercie jest możliwość zamówienia wersji „sport” dla powyższych wariantów silnikowych.
W standardzie wszystkich wersji otrzymujemy m.in. system Audi pre sense city wspomagający bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, który na bazie obrazów kamery rozpoznaje możliwość kolizji i ostrzega kierowcę poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego, reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu i diodowe światła do jazdy dziennej, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, automatyczną klimatyzację czy system Audi drive select.\
Pakiety wyposażenia opcjonalnego obejmują m.in. zawieszenie sportowe, układ regulacji tłumienia amortyzatorów, Audi virtual cockpit, rozbudowane pakiety stylistyczne, nawigację MMI navigation plus z MMI Touch czy szereg systemów wspomagania kierowcy.
Audi Q5 cennik
silnik | skrzynia biegów | napęd | cena |
2.0 TDI 150 KM | manualna 6 | na przód | 159 000 zł |
2.0 TDI 190 KM | S tronic | quattro | 192 000 zł |
sport 2.0 TDI 150 KM | S tronic | quattro | 201 400 zł |
2.0 TFSI 252 KM | S tronic | quattro | 199 000 zł |
sport 2.0 TFSI 252 KM | S tronic | quattro | 208 400 zł |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?