Z zewnątrz, B5 z roku modelowego 2012 nie różni się niczym od dotychczasowych wersji. Stało się tak dlatego, że jedyne zmiany odnajdziemy pod maską pojazdu.
Zbudowana na bazie BMW serii 5 Alpina B5 Bi-turbo wciąż napędzana jest 4.4-litrowym silnikiem V8, lecz teraz generuje on 540 KM i aż 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to o 33 KM i 30 Nm więcej, niż dotychczas. Dzięki temu, ważąca blisko 2 tony limuzyna osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na wartości 319 km/h.
CZYTAJ TAKŻE
B6 Bi-turbo - nowe coupe od Alpiny
Co ciekawe, pomimo sportowych osiągów, Alpina B5 jest relatywnie ekonomicznym pojazdem. Według producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 10,5 l/100 km przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie 244 g/km.
Ceny B5 Bi-turbo po liftingu nie są jeszcze znane. Do tej pory model ten kosztował ok. 70 tys. funtów (ok. 350 tys. zł).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?