Audi Allroad to uterenowiona wersja modelu A6 w wersji kombi. Powstaje przy wykorzystaniu jego podzespołów, m.in. płyty podłogowej i silników.
Nowy Allroad jest o 12 cm dłuższy, 1 cm szerszy i ma o 7,6 cm większy rozstaw osi od poprzednika. O 120 l wzrosła także pojemność przestrzeni bagażowej wynosząca obecnie 565 l (po złożeniu tylnych siedzeń - 1 660 l).
Allroad ma stały napęd na wszystkie koła (quattro) z międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu Torsen. W standardowych warunkach moment obrotowy rozdzielany jest w stosunku 50:50 na przednie i tylne koła. W razie potrzeby
nawet 75 proc. momentu obrotowego może być przekazywane na jedną z osi.
W najnowszym Allroad zastosowano aktywne zawieszenie pneumatyczne, które zmienia charakterystykę elementów tłumiących w zależności od chwilowych potrzeb. Umożliwia
także regulację prześwitu w zakresie 6 cm.
Audi Allroad oferowane będzie z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa: 3,2 l/255 KM (od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, prędkość maksymalna 242 km/h) i 4,2 l/350 KM (od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie 250 km/h). Można je będzie także kupić z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 2,7 l/180 KM i 3,0 l/233 KM. Ze słabszym dieslem Audi osiąga "setkę" w 9,3 sekundy, a z mocniejszym w 7,5 sekundy. Prędkości maksymalne aut wynoszą odpowiednio 215 i 231 km/h.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?