Alfa Romeo Giulietta MY 14

(ip)
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo wybrała frankfurcki Salon Samochodowy IAA 2013 jako miejsce międzynarodowego debiutu prasowego Giulietty MY 2014, której sprzedaż rozpocznie się w październiku bieżącego roku.

Turbodiesel 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM to istotna nowość w gamie modelowej 2014. Zastosowanie niewielkiej turbosprężarki

Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo

pozwala osiągnąć najwyższy w tym segmencie moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej (380 Nm przy 1750 obr/min) i maksymalną elastyczność zespołu napędowego. Sercem jednostki 2.0 JTDM 2 Giulietty MY 2014 jest niewątpliwie system wtryskowy Common Rail trzeciej generacji, oparty o innowacyjne wtryskiwacze, zdolne do precyzyjnego wtrysku paliwa w krótkich i elastycznych odstępach czasowych dzięki specjalnie zestrojonym zaworom elektrohydraulicznym. Umożliwia to wykonanie nawet 8 wtrysków paliwa podczas jednego cyklu pracy, zapewniając dalszą optymalizację procesów spalania w postaci kontroli profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych (Injection Rate Shaping) a więc stałej modulacji zasilania cylindrów. Jest to skuteczny sposób na znaczne wyciszenie hałasów pracy silnika i obniżenie emisji cząstek stałych oraz tlenków azotu (NOx) do atmosfery. Same wtryskiwacze są bardziej niezawodne dzięki uproszczeniu konstrukcji i redukcji liczby komponentów o 40 procent. Warto podkreślić, iż dostępne w gamie modelowej 2014 silniki MultiJet zostały odpowiednio zmodernizowane pod kątem zgodności z normą Euro 5+ (Euro 6 Ready).

Wizerunkowemu odświeżeniu przedniej części pojazdu służy nowy „look" atrapy chłodnicy i chromowana oprawa lamp przeciwmgielnych. To „punkt startowy" designu całego samochodu, by energetyczną osobowość powiązać z autentyczną wytwornością formy. Pod kątem maksymalizacji bezpieczeństwa czynnego, reflektory wyposażone są w światła LED do jazdy dziennej (DRL) oraz wyłącznik zmierzchowy. Innowacyjne światła tylne również korzystają z technologii LED nie tylko ze względów stylistycznych ale i bezpieczeństwa prewencyjnego. Wygląd nowej Giulietty dopełniają trzy nowe wzory felg z l

Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo

ekkiego stopu, dostępne w rozmach 16, 17 i 18 cali. Kształt okien bocznych przywodzi na myśl styl coupé, podkreślając dynamizm i płynność bryły karoserii - również za sprawą ukrytych klamek drzwi tylnych. Boczne przetłoczenia burt wraz z czystą linią biegnącą ku rufie - akcentują wysmukłość i finezję krawędzi nadwozia.

We wnętrzu uwagę zwracają nowe boczki drzwiowe wraz z klamkami oraz nowe dekoracyjne wstawki konsoli centralnej i tablicy przyrządów. Wszystkie elementy pokryto jednolitym, rysoodpornym lakierem, zachowując homogeniczność kolorystyki i materiałów wykończeniowych. Wersja Quadrifoglio Verde wyposażona jest w specjalne sportowe fotele tapicerowane czarną skórą i Alcantarą z kontrastującymi przeszyciami oraz elektrycznie wgrzewanym logo na oparciu (dostępne również w pakiecie QV Sportiva Pack). Wersja Progression otrzymała tapicerkę materiałową w barwie czarno-grafitowej, w wersji modelowej Distinctive natomiast - nabywca ma do wyboru dwie kombinacje kolorystyczne tapicerki materiałowej: czarna/tabakowa lub antracytowo-grafitowa. W wersji Exclusive oferowana jest tapicerka skórzano-materiałowa w kolorze czarny/grafitowym lub tabakowym/grafitowym. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka skórzana w odcieniu czerwieni, tabakowym lub czerni.

Sportowa linia i nowy wygląd atrapy chłodnicy Alfa Romeo znajduje swoiste 'odbicie' w nowym designie kierownicy urozmaiconej insertem z aluminium oraz przeszyciami w kolorze czarnym, białym lub czerwonym (w zależności od wersji modelowej) oraz w pokryciu siedzeń ze szlachetnej skóry, w konstrukcji których zastosowano specjalne tworzywo spienione, zapewniające pewność i komfort pozycji pasażera. Także po otwarciu klapy tylnej zauważyć można nowe, czarne wykończenie obejmujące całość przestrzeni bagażowej (podłogi, burt i oparć kanapy). Całości zmian w Giuliettcie MY 2014 dopełnia skrytka po lewej stronie kolumny kierowniczej, dodatkowy schowek na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz wygodniejsza lokalizacja portu USB - obok selektora DNA „u stóp" konsoli środkowej.

System multimedialny Uconnect  zaprojektowany z myślą o ułatwieniu prowadzenia i  zintegrowany z konstrukcją samochodu dostępny jest w wersji z 5-calowym ekranem dotykowym lub ekranem 6,5-calowym dla opcji z nawigacją GPS i umożliwia sterowanie urządzeniami multimedialnymi za pomocą komend głosowych. W zależności od aktualnej oferty rynkowej, system Uconnect umożliwia dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji - w tym radia analogowego i cyfrowego (DAB) oraz źródeł multimedialnych (odtwarzacze MP3/4, iPod, iPhone, smartfony) za pośrednictwem portu USB lub przyłącza AUX.

System Uconnect obejmuje także zaawansowany interfejs Bluetooth, przydatny do obsługi dodatkowych funkcji, takich jak

Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo

zarządzanie rozmowami przez telefon komórkowy i przetwarzanie wiadomości tekstowych SMS na komunikaty głosowe (text-to-speech technology) czy Audio Streaming, a więc reprodukcję internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze smartfona poprzez pokładowy system audio. W wersji z nawigacją i 6,5-calowym ekranem dotykowym kierowca Giulietty MY 2014 korzystać może z map trójwymiarowych (3D) i progresywnych wskazań orientacyjnych w podróży albo funkcji text-to-speech, pozwalającej wprowadzać adresy miejsc docelowych z użyciem komend głosowych.Nowy system infotainment Uconnect dostępny będzie jako opcja wyposażenia w całej gamie modelowej Giulietty MY 2014.

W zależności od rynku sprzedaży, gama modelowa 2014 obejmuje pięć wersji wyposażenia (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive i Qudrifoglio Verde). Każda wersja modelowa posiada w standardzie liczne elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Do wyposażenia seryjnego wersji Impression należy sześć poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektronicznie sterowanym dyferencjałem Q2 i DST) oraz ESP (wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder), klimatyzacja manualna oraz czujniki ciśnienia w ogumieniu.Kolejna wersja Progression to idealny wybór dla amatorów wyższego komfortu „na pokładzie" i posiada - ponad wersję Impression - elektrycznie sterowane okna drzwi tylnych, zestaw audio Dual Tuner CD/MP3 ze sterowaniem przyciskami na kierownicy. Nabywca wersji Distinction otrzymuje

Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo

dodatkowo 16-calowe felgi ze stopu lekkiego, skórzaną kierownicę z przyciskami sterownia audio, światła przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację dwustrefową, nowe siedzenia z jakościową tapicerką materiałową, przedni podłokietnik między-fotelowy ze schowkiem na drobiazgi, chłodzoną skrytkę przed pasażerem oraz chromowane obramowani okien bocznych.
Najbogatsza pod względem komfortu i wyposażenia wersja Exclusive oferuje: tapicerkę skórzano-materiałową, 17-calowe felgi z lekkiego stopu, centralny podłokietnik kanapy tylnej, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, elektrycznie składane/sterowane lusterka zewnętrzne, czujniki parkowania tyłem, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz czujnik deszczowy wycieraczek i czujnik zmierzchowy reflektorów.

Na szczycie gamy modelowej znajduje się 235-konna Giulietta 1750 TB Quadrifoglio Verde (Czterolistna Zielona Koniczynka) - legendarny symbol motoryzacji poprzez obecność na torach wyścigowych całego świata. Oferowana jest jedna tylko, najsilniejsza w gamie jednostka napędowa, a wersja ta wyróżnia się rasowo sportowym designem w kombinacji z 17-calowymi (opcja: 18-calowymi) felgami z lekkiego stopu, stanowi niezrównane w tym segmencie źródło satysfakcji z jazdy i zaskakuje niskim poziomem zużycia paliwa oraz emisji spalin w stosunku do rozwijanej mocy. W ten sposób Giulietta dokonuje nowej interpretacji motywu „Quadrifoglio Verde", łącząc przyjemność prowadzenia ze świadomością znaczenia ekologii dla sportowego wyczynu w poszanowaniu środowiska naturalnego.

Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta MY 14 , Fot: Alfa Romeo

Style, Visibility, Comfort, Lusso, Premium, Business, Sport i QV Sportiva: mnogość dostępnych w zależności od rynku sprzedaży, specjalnych pakietów wyposażenia dla dalszej indywidualizacji Twojej Giulietty QV MY 2014. Pakiet Sportiva QV adresowany jest do klienta poszukującego samochodu o ekscytujących osiągach, najlepszym wyposażeniu i wspaniałym wyglądzie. Inspirowany legenda Quadrifoglio Verde, zestaw QV Sportiva Pack obejmuje: obniżone zawieszenie, nowego wzoru 18-calowe felgi z lekkiego stopu i ogumienie 225/40, spojlery progowe, wzmocnione hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami, przyciemniane klosze świateł głównych i okna tylne typu Privacy. Podobny styl sportowy panuje także w środku, zaakcentowany aluminiową pedalierą, skórzaną kierownica z obszyciem białym (lub czerwonym w parze z siedzeniami skórzanymi), aluminiowymi nakładkami progowymi z logo Quadrifoglio Verde oraz insertem z polerowanego aluminium na desce rozdzielczej. Siedzenia tapicerowane mogą być skórą w kombinacji z Alcantarą lub tylko groszkowaną skórą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty