Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero

Karol Biela
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero
Udostępnij:
Zespół Adama Małysza podpisał umowę sponsorską z koncernem LOTOS, w ramach której na Rajdzie Dakar 2012 pojedzie Mitsubishi Pajero w specyfikacji T1.

Wcześniej zespół byłego skoczka narciarskiego miał w planach start na Dakarze Porsche Cayenne, którym występował w dotychczasowych rajdach.

Auta w specyfikacji T2, jak Porsche Cayenne Małysza, to seryjnie produkowane samochody, które doposażono w elementy poprawiające bezpieczeństwo (klatka bezpieczeństwa, sportowe homologowane pasy i kubełkowe fotele).

Poza tym regulamin Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) ogranicza większe zmiany konstrukcyjne w pojazdach kategorii T2.

Mitsubishi Pajero przygotowane w specyfikacji T1 posiada sportową sekwencyjną skrzynię biegów (w Porsche seryjna manualna) oraz większe amplitudy pracy zawieszeń.

- Mitsubishi zostało przygotowane przez wytwórnię Ralliart zgodnie ze specyfikacją T1 i w takiej kategorii startowało już w rajdzie Dakar. Dla auta mamy zapewnione wsparcie serwisowe, a potwierdzona w wielu rajdach na świecie niezawodność, pozwala na osiąganie linii mety w kolejnych rajdach – powiedział Rafał Marton, pilot współpracujący z Adamem Małyszem.

Auto Małysza napędza turbodiesel o pojemności 3.2 i mocy 220 KM, którego maksymalny moment obrotowy osiąga 560 Nm już przy 2000 obr./min.

Pajero, którym załoga RMF Caroline Team pojedzie w Radzie Dakar 2012 posiada 350-litrowy zbiornik paliwa umożliwiający dłuższe przejazdy bez konieczności tankowania.

- Mając wsparcie Grupy LOTOS, możemy już teraz zmodyfikować nasze plany rozwoju zespołu. W naszym garażu pojawiły się samochody Mitsubishi Pajero przygotowane do startów w klasyfikacji T1. Są to jedne z najlepiej przygotowanych i sprawdzonych na Dakarze samochodów terenowych – powiedział Albert Gryszczuk, szef RMF Caroline Team.

- Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biegów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach. – tłumaczył Adam Małysz.

Fot. Grupa LOTOS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie