7. runda Wrocławskiej Ligi Time Attack

WLTA
Klasa 0, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 0, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Ostatnie zawody pierwszego sezonu Wrocławskiej Ligi Time odbyły się 28 stycznia br. na Torze Redeco. Rywalizacja odbywała się w 5 klasach, w zależności pojemności silnika oraz rodzaju napędu. Wystartowały auta następujących marek: BMW, Fiat, Honda, Mini (Classic), Mitsubishi, Opel, Peugeot, Polonez, SEAT, Skoda, Subaru i Toyota. W większości były to auta po tuningu, ale nie zabrakło seryjnych, w tym hybrydowej Toyoty Prius.

Nawierzchnia toru była sucha, ale zmarznięta i stosunkowo śliska. Trasa była

fot. Stefan Wyszyński
fot. Stefan Wyszyński

wymagająca technicznie, z wieloma ciasnymi zakrętami i szykanami. Od zawodników wymagała czystej i płynnej jazdy, chociażby po to aby na prostych móc wykorzystać moc silnika. Sprawiedliwe warunki pomiaru tradycyjnie zapewniał elektroniczny system pomiaru czasu TAG Heuer. Dzięki dobrej organizacji i dyscyplinie zawodników rozegrano aż 7 mierzonych przejazdów, z których do klasyfikacji końcowej liczył się najlepszy. W wielu klasach toczyła się walka o najlepsze miejsca w klasyfikacji sezonu, a w najmocniejszej kto zostanie najszybszym kierowcą pierwszego sezonu WLTA. O ile zawodnicy rywalizowali o ułamki sekund w indywidualnych przejazdach, to w strefie serwisowej panowała koleżeńska atmosfera. Atmosferę tradycyjnie poprawiała obecność interesujących się sportami motorowymi dziewcząt.

fot. Stefan Wyszyński
fot. Stefan Wyszyński

Trasę o długości 1,1 km najszybciej przejechał Virnik, jadący Subaru Impreza. Kolejne dwa miejsca zajęli walczący o tytuł mistrza serii Piotr Kałużny (Mitsubishi Lancer Evo) i Marcin Iskrowicz (Subaru Impreza), których rozdzieliła zaledwie jedna setna sekundy!

Ciekawostką zawodów była hybrydowa Toyotą Prius, która zajęła miejsce na podium w klasie III. Kombinacja silnika elektrycznego i spalinowego sprawdziła się w rywalizacji na czas, podobnie jak w Formule 1. Po zawodach przeprowadzono testowy przejazd ekonomiczny, w czasie którego samochód uzyskał średnie zużycie paliwa 1,1 l/100 km + ¼ ładunku akumulatora silnika elektrycznego. W rywalizacji na czas zużycie paliwa było nawet kilkanaście razy większe, ale o tym już wiemy z programu Top Gear.

Najszybszym zawodnikiem pierwszego sezonu WLTA (2011) został Piotr

fot. Stefan Wyszyński
fot. Stefan Wyszyński

Kałużny, startujący Mitsubishi Lancerem Evo IX w klasie IV (AWD powyżej 2500 cm3*). W klasie III (2WD, powyżej 2500 cm3*) najlepszy w całym sezonie okazał się Jan Grabowski (BMW M3), z kolei w klasie II zwyciężył Jakub Jurek (BMW 323ti). Tytuł najlepszego w klasie I (do 1600 cm3*) już po piątej rundzie zapewnił sobie Mirosław Gądek (Honda Civic), który był najszybszy w klasie aż w 6 z 7 startów.

Serdecznie gratulujemy i zapraszamy na nowy sezon, który rozpoczyna się już 18 lutego br. W zawodach na stałe pojawi się nowa klasa pojemnościowa dla pojazdów z silnikami o małej pojemności skokowej, do 1300, 1350 albo 1400 cm3*.

Wyniki 7. rundy Wrocławskiej Ligi Time Attack:

Klasa 0, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 0, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki

Klasa 0 (do 1300 cm3*)
1. Damian Domagała (Mitsubishi Colt)
2. Tomasz Jarosiński (Fiat Seicento)
3. Norbert Kamiński (Fiat 126p)

Klasa 1, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 1, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki

Klasa I (do 1600 cm3*)
1. Mirosław Gądek (Honda Civic VTI)
2. Łukasz Lachtera (Honda CRX)
3. Bartosz Ostrowski (Peugeot 106 Rally)

Klasa 2, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 2, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki

klasa II (do 2500 cm3*)
1. Mateusz Wujcik (BMW 323ti)
2. Jakub Jurek (BMW 323ti)
3. Krystian Mendyk (Renault Clio Sport)

Klasa 3, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 3, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki

klasa III (powyżej 2500 cm3*)
1. Jan Grabowski (BMW M3)
2. Robert Bielecki (Toyota Prius)
3. Krzysztof Makles (BMW e30 V8 drift)

Klasa 4, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki
Klasa 4, fot. Stefan Wyszyński, Robert I. Bielecki

klasa IV (powyżej 2500 cm3*, AWD)
1. Virnik (Subaru Impreza ra 555)
2. Piotr Kałużny (Mitsubishi Lancer Evo IX)
3. Marcin Iskrowicz (Subaru Impreza Type-R)

*Uwaga: W przypadku silników benzynowych z turbodoładowaniem pojemność skokowa mnożona jest przez współczynnik 1,7. Dla silników Diesla nie stosuje się współczynnika.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty