Prototypowy LF-Gh z 2011 zapowiadał, że znakiem rozpoznawczym nowych Lexusów będzie jedyny w swoim rodzaju przedni grill. Pierwszym modelem, w którym zastosowano to rozwiązanie był Lexus GS czwartej generacji. Od tamtej pory stosowany był powszechnie we wszystkich autach marki, podkreślając charakter poszczególnych modeli. Atrapy chłodnicy różniły się wzorem kratki, kolorystyką, wymiarami, ale kształt grilla nie pozostawiał wątpliwości, jakiej marki to auto.
Wraz z premierą nowych SUV-ów – 5. generacji flagowego RX-a oraz debiutującego w gamie elektrycznego RZ-a, Lexus na nowo definiuje podejście do koncepcji przodu auta. W modelu RX charakterystyczny trapezoidalny kształt został wpisany w projekt przedniego pasa. Grill zyskał trójwymiarowość i został wizualnie zespolony z resztą karoserii. Jego dolna część to nadal klasyczna atrapa chłodnicy, a górny element stał się częścią maski.
RX nawiązuje też do rozwiązań zastosowanych w modelu RZ. Pierwszy zbudowany od podstaw elektryczny samochód Lexusa w związku z brakiem silnika spalinowego nie ma atrapy chłodnicy, maska została obniżona, a liczba wlotów powietrza zredukowana. Trapezoidalny kształt otrzymał trójwymiarowość i został wpisany w linię nadwozia.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?