Modele YZ450F i YZ250F zostały zaprojektowane praktycznie od podstaw. Budowane są na podstawie koncepcji pochylonego silnika oraz spiralnej rury wydechowej, która biegnie od tyłu głowicy cylindra. Oba motocykle wyposażone są w silniki, które zawierają nową głowice cylindra, tłoki, mechanizm zaworów oraz lżejszy korbowód, który obniża masę motocykli. Model YZ450F wyposażony jest właśnie w 4-suwowy, 4-zaworowy, 1-cylindrowy silnik DOHC, chłodzony cieczą z wtryskiem paliwa.
Yamaha YZ450F korzysta więc ze sprawdzonego osprzętu. Silnik posada jednak zmienione ECU oraz zmienione przełożenia. YZ250F ma natomiast silnik zbudowany od podstaw. Wspólna dla obu modeli jest konstrukcja ramy. Wizualnie motocykle zwracają uwagę schowaniem 7,5 litrowego zbiornika paliwa wewnątrz motocykla.
W modelach zastosowano podwozie klasy 250. Wykorzystano także poprawione zawieszenia dostarczone przez Kayabę. Do ich mniejszej masy przyczynia się także węższa chłodnica oraz krótsza rama pomocnicza. Do jej konstrukcji wykorzystano 10 różnych hydroformowanych elementów aluminiowych. Większą przyczepność uzyskano poprzez zmodyfikowanie półki kierownicy.
Ceny modeli w Polsce nie są jeszcze znane.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?