Wyścigowe Samochodowe MP

Redakcja
Za nami emocje związane z kolejnym sezonem rywalizacji w wyścigach torowych. Zawody odbywały się na polskich torach w Poznaniu i w Miedzianej Górze pod Kielcami oraz na obiektach w Czechach (Most i Brno) i Niemczech (Lausitz).

 

Największym wydarzeniem minionego sezonu było powstanie i rywalizacja w pucharze markowym Picanto Cup.

 

KIA PICANTO CUP

 

Rozgrywki w założeniu powołane dla młodych zawodników, których doświadczenie wyczynowej, sportowej jazdy było nikłe, natomiast sportowej ambicji i woli walki mieli w nadmiarze. Stąd w pierwszych wyścigach nie brakowało kolizji, urwanych lusterek czy porysowanych karoserii.

Wśród 34 zawodników sklasyfikowanych w sezonie aż 12 startowało w barwach Automobilklubu

Wyścigowe Samochodowe MP

Rzemieślnik. Do ostatniej rozgrywki sezonu o zwycięstwo walczył Kamil Raczkowski. Niestety nie udało mu się pokonać Łukasza Błaszkowskiego (A.Wielkopolski) i musiał się zadowolić wicemistrzostwem Polski. Dla dziewiętnastolatka z Kielc jest to największy sukces w karierze.

W czternastu wyścigach na podium stawało dziesięciu kierowców - byli między nimi zawodnicy Automobilklubu Rzemieślnik - Kamil Raczkowski, Paweł Hankiewicz, Mariusz Sikora i Marcin Ślusarczyk.

W rywalizacji pań uczestniczyło aż pięć zawodniczek "Rzemieślnika". Najszybszą z nich była Jolanta Fabjańska.

Pierwsza edycja rywalizacji pucharowej w samochodach KIA Picanto wykreowała kilkoro wspaniałych kierowców. Na torach pokazali, że poza pasją, chęcią i pracowitością obdarzeni są też talentem.

Kibice już teraz z niecierpliwością oczekują przyszłorocznych zmagań - widok przeszło trzydziestu picanto na starcie każdego wyścigu to to, co zapewnia wielkie emocje, które kibice lubią najbardziej.

 

Wyścigowe Samochodowe MP

N/A 1150

 

Miniony sezon był ostatnim, w którym zobaczyliśmy na starcie kierowców w popularnych fiatach SC i CC. Przez ostatnie 5 lat prym w rywalizacji klas N i A 1150 wiedli zawodnicy Automobilklubu Rzemieślnik. W tym roku zwycięzcą prawie seryjnych fiatów (N-1150) został Marcin Przybyszewski. Wicemistrzem Polski Igor Gregorczyk, a z najniższego miejsca na podium w całorocznych rozgrywkach cieszył się Sebastian Kołakowski.

Mistrzem Polski w klasie A-1150 został Tomasz Skinder, który podczas siedmiu tegorocznych eliminacji aż pięć razy zwyciężał. Piotr Bany finiszował na drugiej pozycji.

 

GRAND PRIX POLSKI

Wyścigowe Samochodowe MP

 

Wyścigi najmocniejszych samochodów zdominowane zostały przez zawodników startujących Porsche - pierwsze dwie pozycje zajęli Maciej Stańco i Robert Lukas (obydwaj A.Kielecki). Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz mistrzostwo Polski w klasie H-3500 wywalczył Robert Kisiel za kierownicą Seata Leona.

W klasie H-2000 trzecie miejsce zdobył ubiegłoroczny mistrz klasy A-1150 - Michał Starnawski, który w tym sezonie startował Alfą Romeo 147. Na piątej pozycji finiszował debiutujący w tym roku Konrad Słomina (Renault Clio).

Wyścigowe Samochodowe MP

 

FORMUŁA SUPER SPORT

 

Rywalizacja typowych bolidów wyścigowych, czyli formuł jest ozdobą każdych zawodów. W czasie minionego sezonu zawodnicy startowali aż w ośmiu wyścigach. Najszybszym zawodnikiem klasy E-2000 był Maurycy Kochański, który w rocznej klasyfikacji wyprzedził Tomasza Dąbrowskiego.

 

VOLKSWAGEN CASTROL CUP

 

Do rozgrywek z udziałem Volkswagenów Golfów z silnikiem diesla zdążyliśmy już przywyknąć, wszak rozgrywane są już od dwóch lat. W tym roku zwycięstwo przypadło zawodnikowi z Litwy - Robertasowi Kupcikasowi. Najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem Automobilklubu Rzemieślnik, na 7 pozycji w stawce 19 zawodników, był Rafał Rulski. Niestety problemy techniczne pozbawiały go możliwości walki o najwyższe lokaty. Obok Rafała na starcie pojawiali się również Wojciech Śmiechowski i debiutujący w tym roku Tomasz Grochal.

 

DŁUGODYSTANSOWE MISTRZOSTWA POLSKI

 

Wyścigi trzygodzinne zawsze dostarczają nie lada emocji. Tak długa jazda wymaga niezawodności od samochodów, odpowiedniej taktyki zespołu oraz powtarzalnej jazdy zawodników. Wszystkie te czynniki sprawiają, iż zarówno zawodnicy, jak i kibice do samego

Wyścigowe Samochodowe MP

końca nie są pewni końcowego wyniku.

Tegoroczne rozgrywki zebrały na starcie aż 37 zespołów, które rywalizowały w czterech klasach pojemnościowych. Najliczniejszą z nich była skupiająca najmniejsze samochody, z silnikiem do 1150 cm3
. Do ostatniego wyścigu w sezonie szanse na zwycięstwo w tej klasie miało aż pięć zespołów. Wygrał zespół A.Kieleckiego - Jan Sędek z Leszkiem Patanem, którzy o 2 punkty pokonali Marcina Przybyszewskiego z Tomaszem Skinderem oraz Piotra Koca z Krzysztofem Dudkiem. O dużym pechu mogą mówić inne zespoły Rzemieślnika - Strozik z Białkiem oraz Bany z Kamińskim, które mimo sukcesów w pojedyńczych rundach przez większą część sezonu borykały się z awariami technicznymi.

Drugie miejsce w klasie do 1600 cm3
wywalczyli, startując Hondą Civic, Paweł Borys z Jarosławem Gawrońskim i Michałem Kunickim.

Zespół w składzie Robert Kisiel z Claudem Laruelle startujący Seatem Leonem w klasie do 3500 cm3
zajął trzecie miejsce.

Pisząc o sukcesach naszych zawodników nie możemy zapomnieć o Jerzym Franku, któremu startując wspólnie ze Zbigniewem Szwagierczakiem Seatem Leonem udało się wygrać ostatni wyścig sezonu w klasyfikacji generalnej.

Całoroczną rywalizację w klasyfikacji generalnej wygrał zespół Fuchs Start Moto Racing startujący Porsche w składzie Lukas/Marcinkiewicz/Stańco/Szwagierczak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty