Rajdowe MŚ. Ta marka aut planuje wrócić na rajdowe trasy

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
O planach Lancii poinformował dwukrotny mistrz świata Włoch Massimo Biason
O planach Lancii poinformował dwukrotny mistrz świata Włoch Massimo Biason Lancia
Włoska marka Lancia oficjalnie ogłosiła, że po ponad 30 latach nieobecności, planuje wrócić na rajdowe trasy mistrzostw świata. Na początek na bazie modelu Ypsilon ma zostać opracowany samochód do rywalizacji w kategorii WRC4.

O planach Lancii poinformował dwukrotny mistrz świata Włoch Massimo Biason, który za kierownicą Lancii Delta Integrale triumfował w cyklu mistrzostw świata w 1988 i 1989 roku. Dwa tytuły w tym samym okresie (1987, 1991) wywalczył jako kierowca Lancii Fin Juha Kankkunen.

A zespół w latach 1987-1992 sześć razy z rzędu triumfował w MŚ konstruktorów.

Przed erą Delty Integrale, Lancią Stratos HF jeździł Włoch Sandro Munari, który w 1977 roku był mistrzem świata, które wtedy rozgrywano jako FIA Cup for Rally Drivers.

Na razie - jak ujawnił Biason - zespół planuje zaprojektowanie samochodu kategorii WRC4, ale w przyszłości, gdy zmianie ulegną przepisy WRC, być może Lancia zaprojektuje auto do rywalizacji w tej "królewskiej" klasie.

Biasion jest przekonany, że nowe przepisy FIA WRC będą korzystne dla marki. FIA ma je zatwierdzić na najbliższym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych, która odbędzie się w czerwcu. Planowane jest m.in. zrezygnowanie z napędu hybrydowego aut WRC, który się nie sprawdził. Jest bardzo kosztowny, ale i zawodny.

"Lancia ma dobre pomysły i bardzo chce wrócić" - powiedział Biason podczas spotkania medialnego w Martini Racing Club. "Jestem dumny i bardzo się cieszę, że być może marka, z którą jestem związany od zawsze wróci na trasy" - dodał.

Jego zdaniem konieczne jest jak najszybsze zmniejszenie kosztów rywalizacji w WRC1 i WRC2.

"Finanse są obecnie problemem, z którym wielu młodych, utalentowanych kierowców sobie nie radzi. FIA musi je obniżyć, tylko wtedy młodzież będzie mogła nawiązać walkę ze światową czołówką. Bez podobnych samochodów nie jest to możliwe" - podkreślił. (PAP)

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty