O planach Lancii poinformował dwukrotny mistrz świata Włoch Massimo Biason, który za kierownicą Lancii Delta Integrale triumfował w cyklu mistrzostw świata w 1988 i 1989 roku. Dwa tytuły w tym samym okresie (1987, 1991) wywalczył jako kierowca Lancii Fin Juha Kankkunen.
A zespół w latach 1987-1992 sześć razy z rzędu triumfował w MŚ konstruktorów.
Przed erą Delty Integrale, Lancią Stratos HF jeździł Włoch Sandro Munari, który w 1977 roku był mistrzem świata, które wtedy rozgrywano jako FIA Cup for Rally Drivers.
Na razie - jak ujawnił Biason - zespół planuje zaprojektowanie samochodu kategorii WRC4, ale w przyszłości, gdy zmianie ulegną przepisy WRC, być może Lancia zaprojektuje auto do rywalizacji w tej "królewskiej" klasie.
Biasion jest przekonany, że nowe przepisy FIA WRC będą korzystne dla marki. FIA ma je zatwierdzić na najbliższym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych, która odbędzie się w czerwcu. Planowane jest m.in. zrezygnowanie z napędu hybrydowego aut WRC, który się nie sprawdził. Jest bardzo kosztowny, ale i zawodny.
"Lancia ma dobre pomysły i bardzo chce wrócić" - powiedział Biason podczas spotkania medialnego w Martini Racing Club. "Jestem dumny i bardzo się cieszę, że być może marka, z którą jestem związany od zawsze wróci na trasy" - dodał.
Jego zdaniem konieczne jest jak najszybsze zmniejszenie kosztów rywalizacji w WRC1 i WRC2.
"Finanse są obecnie problemem, z którym wielu młodych, utalentowanych kierowców sobie nie radzi. FIA musi je obniżyć, tylko wtedy młodzież będzie mogła nawiązać walkę ze światową czołówką. Bez podobnych samochodów nie jest to możliwe" - podkreślił. (PAP)
Źródło:
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?