W celu przystosowania auta na potrzeby wyścigów, zamontowano wewnątrz klatkę bezpieczeństwa. Dokonano także zmian mających na celu poprawienie aerodynamiki - nowe są zderzaki z dodatkowymi spojlerami.
Pod maską C30 pracuje wykonany z aluminium 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l zasilany paliwem składającym się w 85
proc. z bioetanolu (alkohol pochodzenia roślinnego), a w 15 proc. z benzyny. W porównaniu ze standardową wersją poddano go licznym modyfikacjom. Na sportowe wymieniono m.in. zawory, rozrząd, kolektory wlotowe i wylotowe. Moc jednostki napędowej wynosi ponad 280 KM (przy 8 750 obr./min.), a jej maksymalny moment obrotowy to 230 Nm (przy 7300 obr./min). Silnik współpracuje z 6-biegową sekwencyjną skrzynia biegów.
Masę auta ograniczono z 1370 do 1134 kg. W układzie hamulcowym wykorzystano z przodu wentylowane tarcze o średnicy 33,2 cm i grubości 3,2 cm z 4-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcze wentylowane o rozmiarach 29 x 1 cm z 2-tłoczkowymi zaciskami.
Sportowe C30 zastąpi wykorzystywany do tej pory w zawodach model S60.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?