Yvan Muller stawał na najwyższym miejscu podium dwa razy, dwa razy drugie miejsce zajął Rob Huff, a różnica punktowa pomiędzy Francuzem i Brytyjczykiem w Klasyfikacji Kierowców zmniejszyła się do 15 punktów. Alain Menu zajął trzecie miejsce w wyścigu pierwszym oraz piąte w wyścigu drugim, co uzupełniło znakomity występ całego zespołu.
**CZYTAJ TAKŻE
WTCC: Chevrolety zwyciężają w BrnieWTCC: Chevrolety zdominowały wyścigi w Portugalii**
Podczas obu wyścigów padał niewielki deszcz, co sprawiało, że nawierzchnia toru była mokra w niektórych miejscach. Śliska nawierzchnia spowodowała kilka incydentów podczas rywalizacji. W jednym z takim incydentów udział wzięli Muller oraz Huff, którzy otarli się o siebie na początku drugiego wyścigu. Obsługa zbadała okoliczności zdarzenia i zdecydowała, że był to typowy wyścigowy incydent, który jednak nie przeszkodził naszym samochodom w sięgnięciu po zwycięstwo.
Zdobywając maksymalną ilość punktów w Klasyfikacji Konstruktorów, Chevrolet po raz kolejny umocnił swoją pozycję w rankingu przed niemiecką rundą wyścigów WTCC, ostatnią przed przerwą wakacyjną.
Yvan Muller (1 / 1 miejsce):
"To był dla mnie wspaniały weekend: pole position oraz dwa zwycięstwa. Udowodniłem, że na Donington nie mam sobie równych. Samochód był fantastycznie przygotowany, bardzo dobrze zbalansowany, więc jedyną rzeczą, o którą musiałem się martwić był deszcz. Najgorzej było pod koniec pierwszego wyścigu, drugi był ok. Odnośnie kontaktu z Robem w wyścigu drugim, myślę, że był to po prostu nieszczęśliwy przypadek, jakich wiele podczas wyścigów samochodowych. W mistrzostwach zrobiłem krok do przodu i mam zamiar kontynuować ten trend!"
Rob Huff (2 / 2 miejsce):
"Zdecydowanie ekscytujący weekend. Chociaż nie wygrałem przed własną publicznością, nie mogę nie cieszyć się z drugiego miejsca. To dobry wynik, w tej chwili niewiele ustępuję Yvanowi. Zdenerwowała mnie tylko sytuacja w drugim wyścigu. Uważam, że Yvan powinien był oddać mi moją pozycję, ale takie rzeczy zdarzają się często w wyścigach WTTC".
Alain Menu (3 / 5 miejsce):
"Cieszę się z trzeciego miejsca w pierwszym wyścigu: gdy już pozbyłem się Tarquiniego, złapałem dobre tempo, ale Yvan i Rob byli szybsi. Potem, gdy zaczął padać deszcz, nie chciałem ryzykować. Wyścig drugi mógł być o wiele lepszy, zajmowałem pozycję, z której mógłbym powalczyć o zwycięstwo, ale spowolnił mnie kontakt z Villą, w którego z kolei wjechał Tarquini. To praktycznie zrujnowało moje szanse. Przez chwilę walczyłem jeszcze z Tarquinim, ale jak już go wyprzedziłem, byłem zbyt daleko w tyle za innymi".
Eric Nève:
"To kolejny dobry weekend dla Chevroleta, co cieszy nas szczególnie, ponieważ jesteśmy tak blisko bazy RML. Piąty raz w tym sezonie zajmujemy miejsca 1-2-3 i również piąty raz miejsca 1-2. Nie wiem czy można chcieć jeszcze więcej, nie powinniśmy jednak odpuszczać, bo konkurencja również robi duże postępy".
Wyniki 1. wyścigu
1. Y Muller Chevrolet Cruze 21:21'521
2. R Huff Chevrolet Cruze + 1'136
3. A Menu Chevrolet Cruze + 3'903
4. T Coronel BMW 320 TC + 8'708
5. G Tarquini SEAT SR León 1.6T + 9'299
Wyniki 2. wyścigu
1. Y Muller Chevrolet Cruze 21:33'182
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0'957
3. F Engstler BMW 320 TC + 3'676
4. T Coronel BMW 320 TC + 4'826
5. A Menu Chevrolet Cruze + 8'392
8. D O’Young Chevrolet Cruze +13'031
Klasyfikacja generalna kierowców (pięć pierwszych miejsc):
1. R Huff (Chevrolet), 263 punktów;
2. Y Muller (Chevrolet), 248;
3. A Menu (Chevrolet), 192;
4. T Coronel (BMW), 124 ;
5. G Tarquini (SEAT), 115.
Klasyfikacja generalna konstruktorów:
1. Chevrolet, 577 punktów;
2. BMW, 328;
3. SEAT SR, 313;
4. Volvo, 92.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?