Jak wynika z raportu niemieckiego automobilklubu ADAC, z 60 680 636 zarejestrowanymi pojazdami silnikowymi (pojazdy silnikowe), liczba pojazdów w Niemczech na dzień 1 stycznia 2024 r. była o +0,9 procent wyższa niż w roku poprzednim. Bez wątpienia największy udział mają samochody osobowe, których jest około 49,1 miliona. Co ciekawe, co trzeci samochód był zarejestrowany na kobietę. Około 88,3 procent wszystkich samochodów osobowych było zarejestrowanych na prywatnych właścicieli.
Znamiennym jest , że udział samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w ogólnej liczbie wszystkich samochodów osobowych zarejestrowanych w Niemczech jest niski. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) 1 stycznia 2024 r. było to 2,9 proc. (samochody elektryczne) i 1,9 proc. (hybrydy plug-in).
Odnotowywany dotąd od 2017 roku mocny wzrost liczby aut elektrycznych w Niemczech został nieco spowolniony, za sprawą m.in. wygasających dopłat do aut elektrycznych, ale mimo to rejestracje te nadal pozostają znaczące.
Eksperci ADAC zauważają, że nowe pojazdy są coraz częściej projektowane jako miękkie hybrydy i dlatego nie są już wymieniane w statystykach jako silniki czysto wysokoprężne lub benzynowe, ale jako hybrydy właśnie.
Prowadzi to do ogólnego spadku liczby pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w statystykach, co jest w dużej mierze równoważone przez wzrost liczby pojazdów hybrydowych. Z czysto technicznego punktu widzenia auta z miękką hybrydą (mild hybrid), to pojazd z silnikiem spalinowym, który jest dodatkowo wspomagany przez mały silnik elektryczny. W układzie tym mały akumulator magazynuje energię odzyskiwaną w czasie hamowania pojazdu, a następnie silnik elektryczny wykorzystuje ją podczas przyspieszania.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?