Volkswagen Golf V

Piotr Robakowski
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Udostępnij:
Mimo wielu zmian, auto zachowało swój tradycyjny charakter z masywną przednią częścią nadwozia i szerokim słupkiem drzwiowym C.

Historia VW Golfa rozpoczęła się w 1974 roku. W szybkim tempie ten przełamujący konwencje stylistyczne i co ważne dobrze wykonany pojazd spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Do teraz sprzedano na całym świecie ponad 22 mln egzemplarzy tego modelu.

Nadwozie
Golf piątej generacji nawiązuje do historii tego modelu, wyznaczając kierunki

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

rozwoju na kilka lat. Zachowano dotychczasową linię nadwozia i koncepcję trzy i pięciodrzwiowego nadwozia. Opracowany od nowa przód zoptymalizowano pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają "zaostrzone" wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w Phaetonie, kierunkowskazami. Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w VW Golfie piątej generacji.

Nadwozie nowego modelu jest w porównaniu z poprzednikiem o 24 mm szersze, 39 mm wyższe i 57 mm dłuższe. Tym samym zwiększono przestronność kabiny pasażerskiej w przedniej i tylnej części. Bagażnik ma pojemność 347 litrów, a seryjnie firma oferuje dzieloną tylną kanapę.

**
CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf Plus 1.9 TDIVolkswagen Golf V - wrażenia z jazdy

**

Wyposażenie
Firma podążając za konkurencją oferuje w nowym modelu urządzenia poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. W ofercie znajdziemy znane już standardy wyposażenia - Trendline, Comfortline lub Sportline. Na liście wyposażenia znajdziemy sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu. Nowością jest przechodząca w tryb obiegu zamkniętego klimatyzacja, kiedy wrzucamy wsteczny bieg - by do środka nie przedostawały się wyrzucane z rury wydechowej spaliny. Podobnie jest gdy uruchomimy spryskiwacz przedniej szyby - do środka nie przenika zapach spryskiwacza.

Zawieszenie i silniki
Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania. Napęd stanowi bogata oferta benzynowych (1.6 FSI - 75 KM, 1.6 FSI - 115 KM) i wysokoprężnych ( 2.0 TDI - 103 i 2.0 TDI 140 KM) jednostek napędowych. W przyszłości pojawią się także inne silniki. W ofercie znajdziemy sześciostopniowe - manualne i automatyczne przekładnie. Pojawi się także sześciobiegowa preselekcyjna skrzynia przekładniowa, w którą Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie Golfa R32.

**więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie