Historia VW Golfa rozpoczęła się w 1974 roku. W szybkim tempie ten przełamujący konwencje stylistyczne i co ważne dobrze wykonany pojazd spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Do teraz sprzedano na całym świecie ponad 22 mln egzemplarzy tego modelu.
Nadwozie
Golf piątej generacji nawiązuje do historii tego modelu, wyznaczając kierunki

rozwoju na kilka lat. Zachowano dotychczasową linię nadwozia i koncepcję trzy i pięciodrzwiowego nadwozia. Opracowany od nowa przód zoptymalizowano pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają "zaostrzone" wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w Phaetonie, kierunkowskazami. Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w VW Golfie piątej generacji.
Nadwozie nowego modelu jest w porównaniu z poprzednikiem o 24 mm szersze, 39 mm wyższe i 57 mm dłuższe. Tym samym zwiększono przestronność kabiny pasażerskiej w przedniej i tylnej części. Bagażnik ma pojemność 347 litrów, a seryjnie firma oferuje dzieloną tylną kanapę.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Wyposażenie
Firma podążając za konkurencją oferuje w nowym modelu urządzenia poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. W ofercie znajdziemy znane już standardy wyposażenia - Trendline, Comfortline lub Sportline. Na liście wyposażenia znajdziemy sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu. Nowością jest przechodząca w tryb obiegu zamkniętego klimatyzacja, kiedy wrzucamy wsteczny bieg - by do środka nie przedostawały się wyrzucane z rury wydechowej spaliny. Podobnie jest gdy uruchomimy spryskiwacz przedniej szyby - do środka nie przenika zapach spryskiwacza.
Zawieszenie i silniki
Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania. Napęd stanowi bogata oferta benzynowych (1.6 FSI - 75 KM, 1.6 FSI - 115 KM) i wysokoprężnych ( 2.0 TDI - 103 i 2.0 TDI 140 KM) jednostek napędowych. W przyszłości pojawią się także inne silniki. W ofercie znajdziemy sześciostopniowe - manualne i automatyczne przekładnie. Pojawi się także sześciobiegowa preselekcyjna skrzynia przekładniowa, w którą Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie Golfa R32.
**więcej zdjęć VW Golfa w
naszej galerii**

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?