Zmodyfikowany Range Rover Evoque będzie napędzany 4-cylindrowymi silnikami Land Rover, wysokoprężnym 2.2l w wersji 150 KM i 190 KM lub benzynowym 2.0i Si o mocy 240 KM. Zastosowanie nowej, 9-stopniowej automatycznej przekładni i systemu Active Driveline pozwoli obniżyć zużycie paliwa. Jak deklaruje producent średnie zużycie paliwa ma wynieść 4,9 l/100 km.
Automatyczna przekładnia ZF-9HP jest jedną z pierwszych na świecie 9-stopniowych skrzyń biegów, zamontowanych w samochodzie osobowym. Charakteryzuje się ultraszybkim czasem reakcji oraz adaptacyjnym programem zmiany przełożeń, który szybko dopasowuje się do stylu jazdy. Dzięki dużej liczbie przełożeń i wyższej efektywności, nowa przekładnia zapewnia lepsze osiągi i wyższy komfort.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Dostępny opcjonalnie system Active Driveline to zastosowany po raz pierwszy aktywny układ napędu na cztery koła. Poprawia zwinność i obniża zużycie paliwa dzięki automatycznemu odłączeniu tylnego napędu w czasie spokojnej jazdy po drogach o dobrej przyczepności (powyżej 35 km/h).
Nowy system monitoruje zachowanie pojazdu i w razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na wszystkie koła w czasie zaledwie 300 milisekund. Układ Active Driveline obejmuje także system Active Torque Biasing z funkcją elektronicznego mechanizmu różnicowego, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła, optymalizując trakcję i stabilność. W początkowej fazie produkcji, system Active Driveline będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.0l Si4 o mocy 240KM.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Nowością w modelu Range Rover Evoque jest również funkcja Torque Vectoring, dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi, która poprawia właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo przekazując moment obrotowy między czterema kołami tak, aby zapobiec podsterowności. Torque Vectoring występuje zarówno w systemie Active Driveline, jak i w standardowym napędzie 4x4 Evoque'a.
Odświeżona wersja samochodu zawiera szereg nowych systemów wspomagających kierowcę w jeździe: Park Exit (do automatycznego wyjazdu z zatok parkingowych); Perpendicular Park (do parkowania samochodu centralnie w zatokach parkingowych); Closing Vehicle Sensing i Reverse Traffic Detection (do ostrzegania kierowców o zbliżających się pojazdach oraz podczas cofania); Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (funkcja rozpoznawania znaków drogowych) czy Wade Sensing (informujący o głębokości brodzenia).
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Funkcja Land Rover InControlTM Remote pozwala na wykonanie połączenie alarmowego SOS, które w razie wypadku powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu w razie wypadku. Przycisk ukryty pod klapką na górnej konsoli (w celu uniknięcia przypadkowego włączenia), pozwala uruchomić system ręcznie. Drugi przycisk inicjuje połączenie z usługą Land Rover Assistance, jeśli zajdzie potrzeba uzyskania pomocy technicznej.
System Land Rover InControlTM Secure śledzi pojazd w przypadku kradzieży, wykorzystując do tego celu zaawansowaną technologię. Uruchamia on cichy alarm w centrum operacyjnym, które pomoże odpowiednim organom w szybkim odzyskaniu pojazdu.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Oprócz nowych rozwiązań technologicznych, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu Evoque'a, nowe kolory wnętrza, cztery nowe wzory obręczy z lekkich stopów, a także nowy wzór znaczka Land Rover na osłonę chłodnicy, piasty kół i tylną klapę.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?