Trzecia odsłona Megane

Tomasz Szmandra
Nowe Renault Megane przejęło wiele elementów stylistycznych z Laguny III generacji. Jednak pod względem technicznym niewiele się zmieniło.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Jak widać Renault Megane posiada wiele rozwiązań stylistycznych z nowej Laguny. Niemal identyczny pas przedni i klosze lamp, to tylko niektóre elementy zapożyczone z większego modelu.

 

Sylwetka nowego Megane’a nie jest już tak awangardowa jak w przypadku poprzedniej generacji. Ostre, kanciaste linie zostały zastąpione przez modne ostatnio zaokrąglenia nadwozia. W porównaniu do poprzedniego modelu powiększono bagażnik: z 330 do 405 l. To także więcej niż u rywali: Ford Focus  (396 l), Opel Astra III  (380 l).

Fot. Renault
Fot. Renault

 

We wnętrzu zastosowano lepsze materiały i pomyślano o wprowadzeniu rozwiązań poprawiających komfort podróży. Auto zostało wyposażone m.in. w zestaw zegarów analogowo - cyfrowych, których odczyt jest ułatwiony dzięki zastosowaniu różnych kolorów.

 

Jest też znana m.in. z Laguny, karta zamiast tradycyjnego kluczyka, pozwalająca na otwarcie i uruchomienie samochodu oraz jego automatyczne zamknięcie po oddaleniu się kierowcy, a także nowoczesny system nawigacji. Na zatłoczonym parkingu przyda się funkcja zdalnej lokalizacji pojazdu, pozwalająca kierowcy odnaleźć swój samochód dzięki możliwości zapalenia świateł poprzez naciśnięcie przycisku na karcie.

 

Megane III będzie oferowane z benzynowymi silnikami mającymi pojemności od 1,6 do 2,0 l i

Fot. Renault
Fot. Renault

moce od 100 do 180 KM, natomiast pięć turbodiesli o pojemności od 1,5 do 2,0 l rozwija moc od 85 do 160 KM.

 

Auto ma być przyjazne dla środowiska - silniki wysokoprężne wyróżniają się obniżoną emisją szkodliwych spalin do atmosfery, emitując poniżej 120 g CO2/km. Natomiast 12 proc. tworzyw sztucznych wykorzystanych do produkcji Megane’a, pochodzi z odzysku. Do tego 95 proc. masy stanowią komponenty nadające się do recyklingu po wycofaniu samochodu z  eksploatacji.

 

Auta przeznaczone na rynek europejski będą produkowane w fabrykach w Palencji (Hiszpania) i Douai (Francja). Będzie to najprawdopodobniej kolejny po Lagunie III model, który zostanie objęty 3-letnią gwarancją mechaniczną (ograniczoną przebiegiem 150 tys. km).

 

Początkowo Megane oferowane będzie jako 5-drzwiowy hatchback. Na wersję coupé będzie trzeba poczekać do początku przyszłego roku, nieco później pojawią się kombi (Grandtour) i coupé-cabrio. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy w ofercie znajdzie się sedan, ale na pewno na bazie nowego Megane’a zostanie zbudowany minivan Scénic (5-osobowy) oraz Grand Scénic (7-osobowy).

 

W Polsce nowy model Renault będzie można kupić w listopadzie, wtedy też dowiemy się ile trzeba za niego zapłacić. Ceny aktualnie oferowanego Megane II (tylko w wersji sedan) zaczynają się od 58 900 zł (1.4/98 KM). Ford Focus 1.6/100 KM jest o 2 750 zł tańszy, a Opel Astra III 1.6/115 KM o 800 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty