Trwa Kongres Nowej Mobilności w Łodzi. Co zaplanowano na drugi dzień imprezy?

Materiał informacyjny Kongresu Nowej Mobilności 2023
Zaplanowany na trzy dni (26 do 28 września br.) program KNM 2023 obejmuje ponad 100 punktów i aktywności (debaty, sesje, panele, warsztaty, wystąpienia) dotyczących wszystkich najważniejszych aspektów i wyzwań związanych z rozwojem zrównoważonego transportu w Polsce i Europie. Dlatego także jutrzejszy, ostatni dzień kongresu zapowiada się dla jego uczestników bardzo wyczerpujący.
Zaplanowany na trzy dni (26 do 28 września br.) program KNM 2023 obejmuje ponad 100 punktów i aktywności (debaty, sesje, panele, warsztaty, wystąpienia) dotyczących wszystkich najważniejszych aspektów i wyzwań związanych z rozwojem zrównoważonego transportu w Polsce i Europie. Dlatego także jutrzejszy, ostatni dzień kongresu zapowiada się dla jego uczestników bardzo wyczerpujący. Ryszard M. Perczak
W Łodzi trwa Kongres Nowej Mobilności. Nawet mało zorientowani w nowych technologiach bez problemu znajdują dla siebie interesujące tematy jeśli nie na panelach dyskusyjnych to podczas prezentacji chociażby nowych modeli z bezemisyjnymi napędami.

Okazuje się, że wszystkie goszczące na kongresie marki mają w swojej ofercie modele elektryczne a niektóre jak BMW, Iveco czy Renault nawet na wodór. Spotkanie nie bez powodu tytułuje się jako Kongres Nowej Mobilności wszak nie tylko prąd elektryczny interesuje twórców pojazdów zeroemisyjnych. Niektóre marki jak Toyota czy Hyundai już od kilku lat produkują samochody (Mirai, Nexo) wykorzystujące w ogniwach paliwowych właśnie wodór. O ile Renault pod potrzeby tego paliwa wykorzystało znany model dostawczy Trafic o tyle np. inżynierowie BMW zupełnie od nowa zaprojektowali iX5 Hydrogen. Nowe auto z wodorowym napędem (Daily) przedstawiło Iveco.

Dzisiejszy plan prezentacji i spotkań jest równie interesujący jak ten z pierwszego dnia kongresu. Oto np. na konferencji przygotowanej przez Volkswagena można się będzie dowiedzieć jakich jest „10 najczęściej powielanych mitów dotyczących elektromobilności”.

Drugiego dnia KNM 2023 odbędzie się również premiera wspomnianego BMW iX5 Hydrogen zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nawiasem mówiąc pojazd ten pełni rolę shuttla podczas kongresu można się więc na własnej skórze przekonać jak podróżuje się samochodem na wodór. Czy się czymś różni od jazdy samochodem z napędem konwencjonalnym albo elektrycznym.

Z kolei Volvo Trucks, wraz z IKEA i Raben, podsumują rok użytkowania elektrycznego ciągnika siodłowego w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. Jego premiera miała miejsce podczas zeszłorocznego Kongresu Nowej Mobilności.

– Kongres Nowej Mobilności to najwłaściwsze miejsce, aby promować elektromobilność w transporcie drogowym. Rok temu podczas KNM 2022 przekazaliśmy pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik siodłowy, podczas obecnej edycji, wraz z naszymi klientami podzielimy się doświadczeniem z pierwszego roku użytkowania. A to nie wszystko. W strefie EXPO będzie można zobaczyć w pełni elektryczny zestaw ciężarowy oraz z bliska zapoznać się z pełną ofertą pojazdów elektrycznych Volvo Trucks na naszym stoisku – komentuje Piotr Werner, Product Digital and Marketing Manager Volvo Polska.

Bardzo interesująco zapowiada się także prezentacja przedstawicieli Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Business Finland raportu dotyczącego rozwoju rynku elektrycznych maszyn tzw. pozadrogowych (koparki, spycharki, ładowarki, ubijarki, zrywarki, równiarki, wozidła itp.). Podsumowany zostanie również projekt EV365 czyli pierwsze w Polsce roczne badanie charakterystyki eksploatacyjnej osobowych samochodów elektrycznych w małym przedsiębiorstwie.

Także dzisiaj przedstawiciele EkoEnergetyki, firmy dostarczającej infrastrukturę do ładowania, opowiedzą o wdrażaniu rozwiązania Plug&Charge na swoich stacjach ładowania. Umożliwia ono ładowanie samochodu bez konieczności autoryzacji faktu ładowania za pośrednictwem aplikacji czy karty RFID. Wystarczy podjechać pod stacje, podłączyć kabel, a cały proces ładowania zostanie uruchomiony automatycznie. Kto jeździ autem na prąd ten wie ile kłopotów może nastręczyć próba uzupełnienia akumulatora w „nieznanej” stacji.

I Jeszcze jeden temat, na który warto zwrócić uwagę. Opowiedzą o nim przedstawiciele Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego. Będą to informacje o ochronie przeciwpożarowej pojazdów elektrycznych w garażach podziemnych.

Zaplanowany na trzy dni (26 do 28 września br.) program KNM 2023 obejmuje ponad 100 punktów i aktywności (debaty, sesje, panele, warsztaty, wystąpienia) dotyczących wszystkich najważniejszych aspektów i wyzwań związanych z rozwojem zrównoważonego transportu w Polsce i Europie. Dlatego także jutrzejszy, ostatni dzień kongresu zapowiada się dla jego uczestników bardzo wyczerpujący.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na motofakty.pl Motofakty