
Auto posiada bardziej kanciaste reflektory i mocniej zarysowany przód. O 56 l powiększył się także bagażnik, który może pomieścić teraz 502 l. Zmiany stylistyczne to jednak nie wszystko, gdyż zajęto się m.in. zmniejszeniem spalania.
Za napęd samochodu powstałego na platformie TNGA odpowiada czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra, który dostarcza 98 KM mocy przy 5200 obr/min oraz 142 Nm momentu obrotowego przy 3600 obr/min. Zamontowano także elektryczny motor generujący 72 KM mocy i 163 Nm momentu obrotowego. Moc całego układu hybrydowego to 122 KM, natomiast siła napędowa trafia na przednie koła poprzez bezstopniową przekładnie E-CVT. Deklarowane spalanie to 2,5 l/100 km.
Cennik Toyoty Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT w Polsce
Wersja wyposażenia Active - 119 900 złotych
Wersja wyposażenia Premium - 127 900 złotych
Wersja wyposażenia Prestige - 141 900 złotych
Wśród wyposażenia podstawowej wersji za która trzeba zapłacić 119 000 zł znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację, reflektory w technologii LED, adaptacyjny tempomat oraz kamerę cofania. Auto zostało wyposażone również w system ochrony pieszych, system zapobiegania kolizji i bezkluczykowy dostęp.
Prius jest obecny na rynku od 19 lat. Jest to pierwszy masowy model hybrydowy, który rozpoczął proces stopniowej elektryfikacji samochodów. Obecnie Toyota oferuje na całym świecie ponad 30 modeli hybrydowych, a w jej ślady poszły niemal wszystkie koncerny motoryzacyjne. Do dziś globalna sprzedaż Priusa przekroczyła 3,5 milionów egzemplarzy, a liczba wszystkich hybryd Toyoty kupionych na świecie przekroczyła 8 milionów. Według ostrożnych szacunków wszyscy producenci łącznie sprzedali co najmniej 10 milionów takich aut.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?