Toyota. Jaki napęd wybierają Polacy?

Stanisław Rochowicz
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.Fot. Toyota
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.Fot. Toyota
Udostępnij:
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.

Corolla najpopularniejszą hybrydą Toyoty

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut.
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.
Fot. Toyota

Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest Corolla. W tym roku kupiono 9 847 egzemplarzy, co stanowi 66 procent wszystkich sprzedanych w 2021 roku Corolli. Od 2019 roku, kiedy Corolla Hybrid zadebiutowała wraz z 12. generacją modelu, salony opuściło 31 238 egzemplarzy. Kompaktowa Toyota to od wielu lat najpopularniejszy samochód na świecie, a zaprojektowana w architekturze TNGA nowa generacja jest oferowana w Europie z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z silnikiem 1.8 ma moc 122 km, zaś drugi, oparty na silniku 2.0 i mocy 184 km, rozpędza Corollę Hatchback od 0 do 100 km/g w 7,9 s.

Hybrydę wybierają już niemal wszyscy nabywcy RAV4

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut.
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.
Fot. Toyota

Drugie miejsce zajmuje RAV4 Hybrid – od stycznia do sierpnia jego sprzedaż wyniosła 7 066 aut, a auta z napędem hybrydowym stanowiły 87 procent wszystkich sprzedanych RAV4. Napęd hybrydowy zadebiutował w tym modelu w Polsce w 2016 roku, zaś od 2019 roku dostępna jest aktualna, piąta generacja. W ciągu 5 lat do klientów trafiło 28 201 egzemplarzy hybrydowego SUV-a. Obok RAV4 Hybrid z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.5 o mocy 218 KM (FWD) lub 222 KM (AWD-i) Toyota oferuje także RAV4 Plug-in Hybrid o łącznej mocy 306 KM, który przyspiesza do setki w zaledwie 6 sekund i ma zasięg w trybie elektrycznym do 75 km wg WLTP, a w mieście nawet 98 km.

Toyota C-HR już wyłącznie hybrydowa

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut.
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.
Fot. Toyota

Trzecią najchętniej wybieraną hybrydą marki jest Toyota C-HR. Od stycznia kupiono w Polsce 6 211 egzemplarzy, a od premiery modelu w 2016 roku 27 880 aut. W tym roku 94 procent sprzedanych egzemplarzy miało napęd hybrydowy. Obecnie jest oferowany wyłącznie jako hybryda, z dwoma napędami do wyboru.

Skok popularności Yarisa Hybrid nowej generacji

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut.
Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut. W tym roku już wiadomo, że pobity będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.
Fot. Toyota

Dużą popularnością cieszy się także zajmujący czwarte miejsce Yaris Hybrid, którego sprzedaż 4 130 egzemplarzy w ciągu 8 miesięcy tego roku przewyższa o ponad 1500 egzemplarzy wynik z całego ubiegłego roku. Jest to efekt wejścia na rynek nowej generacji Yarisa, w którego gamie znalazł się produkowany w Polsce, nowy 116-konny napęd hybrydowy. Yaris w wersji hybrydowej jest dostępny w naszym kraju od 2012 roku i w tym czasie do klientów trafiło 19 584 egz. Udział napędu hybrydowego w tegorocznej sprzedaży wynosi obecnie 38 procent.

Pełna gama hybryd w salonach Toyoty

Toyota oferuje w Polsce kompletną gamę modeli hybrydowych – począwszy od subkompaktowego Yarisa, do którego w listopadzie dołączy SUV Yaris Cross, przez kompaktowe modele Corolla hatchback, sedan i TS Kombi oraz Toyota C-HR, średniej wielkości sedana Camry, liftbacki Prius i Prius Plug-in Hybrid oraz SUV-a RAV4, aż po dużego, 7-osobowego SUV-a Highlandera. Wszystkie te samochody zostały zaprojektowane na modułowej platformie TNGA, dzięki której mają nisko położony środek ciężkości, lekką i bardzo sztywną konstrukcję oraz bardzo dobre właściwości jezdne. Technologia TNGA przyczynia się także do obniżenia kosztów ich produkcji, dlatego Toyota oferuje swoje hybrydy w cenach konwencjonalnych samochodów z silnikiem Diesla.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie