Euro NCAP uhonorowało Volkswagena za system Car-To-X, który jest tzw. lokalnym ostrzeżeniem o zagrożeniach. System jest w standardowym wyposażeniu nowego Volkswagena Golf, znajdzie się też w przyszłych modelach ID.
Jest to system, który wykorzystuje technologię ITS-G5 na krótkich odległościach między samochodami oraz między samochodem a otoczeniem, w celu ostrzegania kierowców o zagrożeniach bezpieczeństwa. Na przykład samochód wyposażony w taki system może wydać ostrzeżenie innym pojazdom, jeśli zepsuł się na środku jezdni lub uczestniczył w kolizji.
Podobnie pojazdy ratownicze mogą wysyłać sygnał do pobliskich pojazdów w celu ostrzeżenia ich o obecności. Ostrzeżenia mogą wysyłać nawet urządzenia techniczne, jak np. bariery drogowe lub tablice świetlne, oczywiście jeśli są wyposażone w ten system.
Oprócz przekazywania takich ostrzeżeń samochody wyposażone w lokalne ostrzeżenie o zagrożeniach mogą również odbierać te sygnały i wykorzystywać je do ostrzegania kierowcy o niebezpieczeństwie.
Ostrzeżenia są wydawane kierowcy tylko wtedy, gdy prędkość pojazdu przekracza 80 km/h. Dotyczy to sytuacji, w których dochodzi do najpoważniejszych wypadków, np. drogach poza terenem zabudowanym i autostradach, gdzie prędkości są zwykle wyższe.
System Car-To-X Volkswagena przetestował ADAC w Niemczech w różnych scenariuszach. We wszystkich przypadkach system wydawał prawidłowe i aktualne informacje pojazdowi odbierającemu oraz, a w stosownych przypadkach ostrzeżenia.
System komunikacji Car-To-X Volkswagena jest pierwszą technologią nagrodzoną przez Euro NCAP od prawie sześciu lat.
Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?