
Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe.
Fot. Michał Kij
Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe.

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe.
Fot. Michał Kij
Akcentom stylistycznym towarzyszą udoskonalenia praktyczne. Stalowe płyty chronią silnik i tylną część układu napędowego przed uszkodzeniami spowodowanymi jazdą po bezdrożach. Samochód jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4Motion, w którym regulacją dopływu momentu obrotowego do poszczególnych osi zajmuje się elektronicznie sterowane sprzęgło Haldex piątej generacji. Ponadto Alltrack ma system stabilizacji toru jazdy ESC oraz XDS+, który poprawia zachowanie auta przy szybkim wychodzeniu z zakrętu.
Lekki i nieskomplikowany układ napędowy 4Motion i podwyższony prześwit zwiększają walory praktyczne auta, nie pozbawiając go niczego, co mają inne Passaty. Komfort jazdy jest wysoki, do standardu należy trzystrefowa, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy można przewozić w środku przedmioty o długości dochodzącej do 2 m. Na dach można położyć 100 kg.

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe.
Fot. Michał Kij
Podobnie jak inne Passaty, również Alltrack oferuje wielofunkcyjny ekran zastępujący tradycyjne wskaźniki, a także wyświetlacz „head-up”, pokazujący wybrane informacje wprost przed oczami kierowcy. Bezpieczeństwo jazdy podnosi m.in. Front Assist, który dąży do uniknięcia kolizji i zapobiega jej skutkom, wyhamowując auto zarówno przed, jak i po uderzeniu w przeszkodę. W korku przynosi ulgę system, który utrzymuje zadaną odległość od pojazdu z przodu i zapobiega zjechaniu z pasa ruchu, korygując tor jazdy.
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 590 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł. Alltrack występuje wyłącznie jako kombi i jest przeciętnie o około 4000 zł droższy od analogicznych wariantów zwykłego Passata w najbogatszej wersji wyposażenia Highline.
Volkswagen Passat Alltrack i konkurenci:
Marka/model | Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion | Subaru Outback 2.0D Trend | Volvo XC70 D4 AWD Kinetic |
Cena (zł) | 147 590 | 148 952* | 177 100 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | kombi/5 | kombi/5 | kombi/5 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Wymiary i masy | |||
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4777/1832/1506 | 4815/1840/1605 | 4838/1860/1604 |
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1584/1568 | 1575/1590 | 1590/1585 |
Rozstaw osi (mm) | 2791 | 2745 | 2815 |
Masa własna (kg) | 1670 | 1687 | 1685 |
Pojemność bagażnika (l) | 639/1769 | 559/1848 | 575/1600 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 66 | 60 | 70 |
Układ napędowy | |||
Rodzaj paliwa | olej napędowy | olej napędowy | olej napędowy |
Pojemność (cm3) | 1968 | 1998 | 2400 |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 5 |
Napędzana oś | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń | manualna/6 | manualna/6 | manualna/6 |
Osiągi | |||
Moc (KM) przy obr./min | 150 przy 3500-4000 | 150 przy 3600 | 163 przy 4000 |
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 340 przy 1750-3000 | 350 przy 1600-2800 | 420 przy 1500-2500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,2 | 9,7 | 10,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 200 | 200 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 4,9 | 5,6 | 5,5 |
Emisja CO2 (g/km) | 130 | 145 | 145 |
*34 400 euro
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?