Start produkcji nowego Audi TT Coupe

źródło: mototarget.pl
Fot. Audi
Fot. Audi
W AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. właśnie rozpoczyna się seryjna produkcja trzeciej generacji Audi TT i Audi TTS Coupe.
Fot. Audi
Fot. Audi

Po Audi A3 Limousine, S3 Limousine i nowym A3 Cabriolet, których produkcja na Węgrzech rozpoczęła się już w ubiegłym roku, z taśmy produkcyjnej zakładów w Győr będzie teraz zjeżdżać także nowe Audi TT. Wszystkie te modele w całości wytwarzane są w węgierskiej fabryce czterech pierścieni. Audi TT wzbudza podziw zwłaszcza swym sportowym charakterem, pełną emocji stylistyką i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi napędu, obsługi oraz instrumentów pokładowych.

„Nasze zakłady na Węgrzech od wielu lat udowadniają, że budowane w nich samochody spełniają wszystkie wymagania segmentu premium. Zawdzięczamy to elastycznej i doświadczonej załodze. Dzięki niej i jej olbrzymiej wiedzy, światowy sukces modelu TT może być kontynuowany“ – mówi dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji.

Thomas Faustmann, szef AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. podkreśla: „Pełna produkcja nowego Audi TT to szczytowe osiągnięcie zakładów w Győr. Historia sukcesu rozpoczęła się tu już przed 15 laty - montażem pierwszej generacji Audi TT Coupé. Audi Hungaria, we współpracy z zakładami w Ingolstadt, wyprodukowało w minionych latach ponad pół miliona egzemplarzy modelu TT.“

„Nowa generacja Audi TT to trzeci model, który w całości będzie wytwarzany w nowej fabryce w Győr“ mówi Gerd Walker, szef produkcji w węgierskich zakładach Audi. „Bezproblemowe uruchomienie nowej linii produkcyjnej to ważna dla Audi Hungaria chwila. Dzięki niej, zakłady są w pełni wykorzystane.“

Obecnie, w nowej fabryce zatrudnionych jest ponad trzy tysiące ludzi. Ośmiuset spośród nich pracowało już wcześniej, przy produkcji innych modeli. Wszyscy zostali przeszkoleni w ramach komplementarnego programu szkoleń, w specjalnie stworzonym w tym celu przez Audi Hungaria centrum projektowo-szkoleniowym oraz w niemieckich oddziałach Audi.

Seryjna produkcja pierwszej generacji Audi TT rozpoczęła się w 1998 roku. W roku 2006 pojawiła się druga jego generacja, a w 2009 roku rozpoczęto wytwarzanie Audi TT RS. W listopadzie ubiegłego roku z taśmy w Győr zjechało pięćsettysięczne Audi TT z dwudziestopięciomilionowym silnikiem – czterocylindrowym TFSI o pojemności dwóch litrów. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014, zadebiutowała trzecia generacja Audi TT.

Kolejne wcielenie tego kompaktowego, sportowego auta i tym razem przyciągnęło uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie, w koncepcji obsługi oraz zupełna nowość - Audi virtual cockpit, to cechy nowego coupe. Koncepcję obsługi w nowym modelu TT na nowo, całkowicie od podstaw, przeprojektowano. Gdy w roku 1998 na rynku pojawiło Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję – surowy, geometryczny, zamknięty formalnie język nadawał mu status ikony.

W nowej generacji TT styliści Audi sięgnęli do wielu z tych detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt. Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI łączą w sobie sportową siłę z pionierską wydajnością. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego każdego z nich.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie