Tymczasem powstawanie niepożądanych dźwięków może być również związane z nieprawidłowym montażem elementów ich mocowań. Tylko dokładne sprawdzenie tych elementów pozwala rozpoznać przyczyny powstawania hałasu i wyeliminować je na stałe.
Do najczęstszych przyczyn hałasu należy zużycie i wybicie przegubów kulowych i elementów metalowo-gumowych. Może być ono wywołane zbyt długą eksploatacją bądź też uszkodzeniami mechanicznymi (fot. 1).
Częstymi przyczynami powstawania niepożądanych dźwięków są również niewłaściwie przykręcone elementy mocowania amortyzatora, np.: niedostateczny moment dokręcenia tulei górnego mocowania (fot. 2) lub pominięcie w montażu kapturków, które wyciszają syczenie zaworów tłumiących (fot. 3).
Podobne problemy mogą wystąpić także w zawieszeniach z kolumnami MacPhersona, gdzie hałas jest często następstwem niedostatecznego momentu dokręcania nakrętki mocującej wkład w kolumnie. lub pominięcia w montażu gumowego pierścienia, izolującego sprężynę od kołnierza kolumny który tłumi stukanie samej kolumny (fot. 4).
Hałas w samochodzie może wynikać z wielu przyczyn, które warto ustalić bardzo dokładnie - niepożądane odgłosy podczas pracy zawieszenia nie muszą wcale wskazywać na uszkodzenie samych amortyzatorów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?