Skąd się bierze hałas

(tg)
Hałas w kabinie kierowcy często przypisuje się nieprawidłowej pracy lub uszkodzeniom amortyzatorów.

 

Fot. 1
Fot. 1

Tymczasem powstawanie niepożądanych dźwięków może być również związane z nieprawidłowym montażem elementów ich mocowań. Tylko dokładne sprawdzenie tych elementów pozwala rozpoznać przyczyny powstawania hałasu i wyeliminować je na stałe.

 

Do najczęstszych przyczyn hałasu należy zużycie i wybicie przegubów kulowych i elementów metalowo-gumowych. Może być ono wywołane zbyt długą eksploatacją bądź też uszkodzeniami mechanicznymi (fot. 1).

 

Częstymi przyczynami powstawania niepożądanych dźwięków są również niewłaściwie przykręcone elementy mocowania amortyzatora, np.: niedostateczny moment dokręcenia tulei górnego mocowania (fot. 2) lub pominięcie w montażu kapturków, które wyciszają syczenie zaworów tłumiących (fot. 3).

 

Podobne problemy mogą wystąpić także w zawieszeniach z kolumnami MacPhersona, gdzie hałas jest często następstwem niedostatecznego momentu dokręcania nakrętki mocującej wkład w kolumnie. lub pominięcia w montażu gumowego pierścienia, izolującego sprężynę od kołnierza kolumny który tłumi stukanie samej kolumny (fot. 4).

Hałas w samochodzie może wynikać z wielu przyczyn, które warto ustalić bardzo dokładnie - niepożądane odgłosy podczas pracy zawieszenia nie muszą wcale wskazywać na uszkodzenie samych amortyzatorów.

 

Fot. 2
Fot. 2
Fot. 3. Po lewej bez kapturka. Po prawej z zamontowanym kapturkiem
Fot. 3. Po lewej bez kapturka. Po prawej z zamontowanym kapturkiem
Fot. 4
Fot. 4
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty