Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku

Karol Biela
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku
Udostępnij:
Megane R.S. (Renault Sport) Trophy - tak nazywa się specjalna wersja usportowionego kompakta Renault, który osiąga mocy 265 KM.

Mégane R.S. Trophy ma być wyprodukowane specjalnej edycji 500 sztuk wyróżniających się oryginalną stylistyką i niepowtarzalną specyfikacją techniczną.

Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r. Samochód będzie oferowany we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, a także we Włoszech, Szwajcarii, Austrii i Słowenii. Cena na rynku francuskim będzie wynosić od 35 500 euro.

Moc 265 KM oraz moment obrotowy 360 Nm przewyższają standardową wersję R.S. (więcej o 15 KM i 20 Nm). Auto zapewnia dzięki temu jeszcze większą przyjemność z jazdy i wyróżnia się elastyczną pracą. Ciśnienie doładowania sięga 2,5 bar (+ 0,2), a zmieniony układ dolotu powietrza spełnia wymagania podwyższonego ciśnienia i temperatury pracy jednostki napędowej.

Dzięki tym zabiegom samochód uzyskuje lepsze osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,0 s (krócej o 0,1 s), prędkość maksymalna 254 km/h (+ 4 km/h) oraz 1 000 m ze startu zatrzymanego w czasie 25,4 s (- 0,3 s).

Mégane R.S. Trophy posiada specjalne ustawienia zawieszenia Cup i samoblokujący mechanizm różnicowy w seryjnej specyfikacji pojazdu.

Nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A – wywodzące się z Formuły 1 – zapewnia dobre trzymanie się drogi na suchej nawierzchni, zwłaszcza w ciasnych zakrętach, a jednocześnie dobrze sprawuje się na mokrej drodze.

Mégane R.S. Trophy zwraca uwagę umiarkowanym spalaniem, jak i emisją zanieczyszczeń. Parametry te wynoszą odpowiednio 8,2 l/ 100 km w cyklu mieszanym i 190 g CO2/km, czyli o 0,2 l benzyny i 5 g CO2 mniej w porównaniu do Mégane R.S. w czasie wprowadzania tego modelu do sprzedaży.

Mégane R.S. Trophy jest natychmiast rozpoznawalne dzięki naklejkom na nadwoziu i czarnemu dachowi, a także unikatowym elementom wystroju zewnętrznego: aerodynamicznemu spojlerowi, 19-calowym obręczom kół ze stopu metali lekkich wzór STEEV w czarnym, błyszczącym kolorze, z czerwonymi obwódkami i kołpakami R.S. (jako opcja lub seryjnie, w zależności od rynku), a także specjalnej tabliczce z kolejnym numerem egzemplarza samochodu.

Diodowe światła dzienne podkreślają niepowtarzalny wygląd auta. Mégane R.S. Trophy będzie oferowane w specjalnym kolorze nadwozia Żółty Sirius. Ten metalizowany kolor lakieru jest bardzo ceniony przez miłośników marki. Jako alternatywę dla nowego odcienia, klient ma do wyboru następujące metalizowane kolory nadwozia: Biała Perła, Czarny Etoilé i Szary Kasjopea.

We wnętrzu fotele kubełkowe Recaro (pokryte materiałem lub skórą łączoną z elementami skóry ekologicznej, w zależności od kraju) nadają wnętrzu sportowy charakter, podobnie jak wyświetlacz centralny przekazujący informacje z Systemu R.S. Monitor. Jest to nowoczesny, telemetryczny system pokładowy rejestrujący parametry pracy układów mechanicznych pojazdu i wyświetlający je w czasie rzeczywistym podczas jazdy na torze, do której Mégane R.S. Trophy jest specjalnie predestynowane.

Mégane R.S. Trophy będzie zaprezentowany podczas Renault Sport Day 17 czerwca 2011 r. na torze Nürburgring w Niemczech.

Fot. Renault

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie