Renault Laguna kombi

Piotr Myszor
Udostępnij:
Renault laguna nie ma wizerunku luksusowego, niezwykle szybkiego auta. Ale niektóre wersje mają takiego ducha.
Renault Laguna kombi

Renault laguna to jeden z nielicznych na naszym rynku samochodów kombi spoza klasy najbardziej luksusowych marek, dostępnych z trzylitrowym silnikiem benzynowym. Konkurenci zwykle mają takie auta, ale nie wprowadzają ich do polskich cenników. Bo też i zapotrzebowanie na takie samochody nie jest duże.
Renault laguna to popularny samochód rodzinny. O jego przydatności w tym charakterze świadczy choćby znakomity wynik testów zderzeniowych - laguna jako pierwszy samochód uzyskała 5 gwiazdek. Wersja grandtour nadaje się do tego jeszcze bardziej, ze względu na funkcjonalny i nieco większy bagażnik. Z trzylitrowym silnikiem V6 i wyposażeniem initiale może być także luksusową limuzyną.
Stylizacja nadwozia jest ciekawa, choć nie wyróżnia się ono zbytnio z tłumu innych aut.
Trzylitrowy silnik pracuje cicho i równo. Na wolnych obrotach nie słychać go, ani nie odczuwa się drgań. Potem silnik nadal jest w niewielkim stopniu słyszalny wewnątrz samochodu, ale naciśnięcie na pedał gazu pozwala szybko odczuć jego obecność.
Ten silnik jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów. Można z nią jeździć bardzo dynamicznie, ale lepiej omijać małe prędkości. Tych automat w lagunie nie lubi. Skrzynia szarpie, przekłada biegi raz w górę, raz w dół, jakby chciała spytać, czy w ogóle jest możliwa jazda z taką prędkością. Wolna jazda po osiedlowych uliczkach do przyjemności więc nie należy.
Szybsza jazda laguną kombi nie sprawia kierowcy kłopotów. Zawieszenie, choć dość komfortowe, zachowuje wystarczającą sztywność, żeby nawet przy większych prędkościach manewry dawały poczucie bezpieczeństwa. Zresztą dbają też o to elektroniczne układy, włącznie z systemem stabilizacyjnym ESP. Gdyby ktoś chciał poszaleć, może wyłączyć ESP i korzystać z możliwości samochodu.
Elektronika pomaga także parkować. Zamontowane w tylnym zderzaku czujniki pozwalają uniknąć uderzenia w przeszkodę podczas cofania.
Z przydatnych elektronicznych ciekawostek, warto wspomnieć kartę zastępującą klucz. W testowanym aucie pozwalała ona zdalnie otwierać drzwi. Wystarczyło, że samochód "wyczuł" zbliżającego się kierowcę, a raczej jego kartę, by był gotów do otwarcia drzwi. Wystarczyło chwycić za klamkę, by system odblokował zamki. Niestety w samochodzie i tak trzeba wyjąć kartę z kieszeni, bo dopiero po włożeniu jej w specjalną szczelinę na środkowej konsoli, można guzikiem start/stop zapalić silnik.

Renault Laguna kombi

Obszyte szarą skórą wnętrze jest dość monotonne (choć eleganckie), zwłaszcza, że radio jest ukryte pod jednolitą klapką. Otwieranie jej nie jest konieczne nawet podczas jazdy, bo Renault stosuje od dawna bardzo wygodne w użyciu, moduły sterujące pod kierownicą.
Wnętrze jest wygodne i funkcjonalne. Skórzane, w tej wersji, fotele mają duży zakres regulacji, a rozkładane zagłówki zwiększają poczucie bezpieczeństwa, a przy okazji umożliwiają także podczas jazdy oparcie głowy.
Klimatyzacja ma dwustopniową regulację, osobno dla pasażera, osobno dla kierowcy.
Na tylnej kanapie także nie można narzekać na niewygody. Konsola pomiędzy przednimi fotelami mieści gniazdko dostępne dla siedzących z tyłu. Można więc bez problemów np. podłączyć do sieci ładowarkę telefonu komórkowego.
Renault Laguna a konkurencja

modelRenault LagunaSaab 9-5 WagonAudi A4 Avant
silnik3,0 24V3,0 24V3,0 30V
moc (KM)210200220
maks. moment obr.(Nm)285310300
prędkość maks. (km/h)230235236
przyspieszenie 0 - 100 km/h(s)8,38,97,1
średnie spalanie (l/100 km)10,311,39,4
pojemność bagażnika (l)475/1500415/1490440/1185
cena (zł)128 000195 000185 000

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie