Powszechnie znana we Francji i za granicą nazwa Espace została bardzo szybko uznana za najwłaściwszą dla nowej, szóstej z kolei generacji dużego 5- i 7-miejscowego SUV-a Renault.
Z każdą generacją Espace potrafił zmieniać się, idąc z duchem czasu, aby lepiej spełnić oczekiwania klientów i dopasować się do aktualnej epoki.
Co ciekawe, Renault będzie wkrótce obchodziło 40. rocznicę powstania modelu koncepcyjnego Espace, zaprezentowanego po raz pierwszy w 1983 roku.
Pierwszy Espace był minivanem klasy średniej, uznawanym za przełomowy we współczesnej historii motoryzacji. Pojazd został pierwotnie opracowany w latach 70. XX wieku (prawdopodobnie pierwsze szkice pochodzą z 1976 roku) przez brytyjskiego projektanta Fergusa Pollocka. Niestety aż do końca 1982 roku projekt czekał na realizację, jako pojazd koncepcyjny P23.
Po przeprowadzeniu modyfikacji projektu P23, w który wkomponowano podzespoły Renault (prototyp został opracowany przez koncern Matra), w czerwcu 1983 roku zaakceptowano projekt pierwszego auta typu van przeznaczonego na rynki europejskie. Pojazd wprowadzono do produkcji w marcu, a oficjalnie pokazano w lipcu 1984 roku.
Jak informuje producent, obecny Renault Espace otwiera nowy rozdział, w którym będzie symbolizował odnowę marki Renault, pozostając wiernym cechom poprzednich generacji tego modelu: komfortowego i innowacyjnego samochodu klasy premium.
Zbudowany na platformie Aliansu CMF-CD nowy Espace pomieści do siedmiu pasażerów w kabinie zaprojektowanej z myślą o długich podróżach.
W chwili obecnej brak jest szczegółów dotyczących zainstalowanych jednostek napędowych lub wymiarów auta.
Światowa premiera nowego Espace jest zaplanowana na wiosnę bieżącego roku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?