Portugalczyk zajął czwarte miejsce w Pustynnym Challengu Zjednoczonych Emiratów Arabskich (UAE) i obronił pozycję lidera
w łącznej klasyfikacji.W ostatniej tegorocznej imprezie zwyciężył fabryczny kierowca Mitsubishi
Stephan Peterhansel, który jako pierwszy przejechał linię mety prowadząc
Mitsubishi Pajero Evolution. Kierowcy mieli do pokonania podczas Rajdu
Dubaju trasę o długości 1934 kilometrów, w tym 1462 km prób sportowych
przebiegających przez pustynne i najmniej przyjazne człowiekowi obszary
Bliskiego Wschodu.
Mimo to zwycięzcą klasyfikacji generalnej został inny kierowca Mitsubishi
- Carlos Sousa. Reprezentant Mitsubishi Portugal wystartował do rajdu z
dużą przewagą w łącznej klasyfikacji i obronił pozycję lidera. Mety nie
osiągnęli dwaj kierowcy fabryczni Mitsubishi - Miki Biasion oraz Hiroshi
Masuoka. Obaj mieli wypadki i musieli wycofać się z dalszej rywalizacji.
Awaria techniczna wyeliminowała z kolei polski duet: Łukasz Komornicki
- Rafał Marton.
Już po pierwszym dniu wystąpiły trudne do usunięcia w rajdowych warunkach
usterki. Mimo to w klasyfikacji końcowej sezonu 2003 reprezentanci Orlen
Team uplasowali się jednak na bardzo wysokim piątym miejscu.
Klasyfikacja
Puchar Świata FIA w Rajdach Terenowych - klasyfikacja końcowa
1. Carlos Sousa (P) Mitsubishi 173 pkt
2. Jean-Louis Schlesser (F) Schlesser-Ford 147 pkt
3. Jean-Pierre Strugo (F) Mercedes 84 pkt
4. Stephane Peterhansel (F) Mitsubishi 67 pkt
5. Łukasz Komornicki (PL) Mitsubishi 66 pkt
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?