To skutek wytworzenia się pleśni i bakterii wokół odpływu skroplin z parownika. Skraplanie pary wodnej na zewnętrznych
powierzchniach parownika jest zjawiskiem zupełnie normalnym. W upalne dni pod samochodem potrafi powstać z tego powodu całkiem spora kałuża wody i nie jest to nic niepokojącego. Częściowe lub całkowite zatkanie rurki odprowadzającej na zewnątrz skropliny spowoduje, że zaczną się one osadzać na obudowie parownika. To z kolei zmniejszy zdolność układu do usuwania wilgoci z powietrza i będzie sprzyjać rozwojowi różnych form drobnoustrojowych, których obecność wkrótce zarejestrują zmysły powonienia pasażerów. Innym objawem świadczącym o tym, że skropliny nie mogą wydostać się na zewnątrz będzie zaparowywanie wewnętrznych powierzchni szyb podczas pracy klimatyzacji.
Przykry zapach klimatyzacji można usunąć za pomocą przeznaczonych do celu środków chemicznych. Wtryskuje się je na przykład do wnętrza przewodów nawiewowych lub rozpyla we wnętrzu podczas pracy klimatyzacji. Należy jednocześnie okresowo sprawdzać i w razie potrzeby udrażniać rurkę odprowadzającą skropliny z parownika. W ten sposób wilgoć nie będzie mogła gromadzić się w okolicy parownika co utrudni rozwój pleśni i bakterii.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?