Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu

(ip)
Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover
Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover
Całkowicie nowy Range Rover, po raz pierwszy poza Wielką Brytanią został zaprezentowany na stoisku Land Rovera na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu. Novy Range Rover pierwszy na świecie SUV z lekkim nadwoziem wykonanym w całości z aluminium, lżejszym o 39% w porównaniu do poprzedniej konstrukcji.

Na stoisku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu zademonstrowano dwie wersje Range Rovera – Vogue oraz Autobiography, a

Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover
Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover

także wszystkie wersje silnikowe – dostępną po raz pierwszy w Range Roverze jednostkę napędową 3,0 l TDV6 o mocy 258KM, 4,4 l SDV8 produkującą 339KM oraz doładowaną o pojemności 5,0 l LR-V8 o imponującej mocy 510KM. Wszystkie silniki współpracują z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów. Zaprezentowane zostały także nowe opcje wyposażenia z panoramicznym i kontrastowym dachem.

Nowy Range Rover ma odświeżony kształt, a linie nadwozia utrzymują niepowtarzalny charakter marki. Wyjątkowo mocna, nowa, aluminiowa konstrukcja pozwoliła na poprawę możliwości jezdnych w terenie, głębokość brodzenia Range Rovera wzrosła do 900mm oraz umożliwiła umocnienie pozycji najlepszego w swojej klasie pojazdu holującego przyczepę o masie do 3.500 kg. Obniżenie wagi samochodu miało także wpływ na zwiększenie wydajności oraz poprawę osiągów nowego Range Rovera. Wersja 510-konna z 5-litrowym silnikiem LR-V8 Supercharged przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy, czyli o 0,8 sekundy mniej niż poprzedni model, a zużycie paliwa spada aż o 9%.

Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover
Premiera Range Rovera na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Fot: Land Rover

Nowa konstrukcja umożliwiła wprowadzenie lżejszej jednostki napędowej TDV6 o pojemności 3,0 l, zastępującej poprzedni 4,4-litrowy TDV8. Range Rover w tej wersji silnikowej jest lżejszy o 420 kg, oferuje 22% redukcję zużycia paliwa (do 7,5 l/100 km) i emisji CO2 do poziomu 196 g/km. Zaangażowanie Land Rovera w ekologię będzie jeszcze wzmocnione w 2013 roku razem z wprowadzeniem wysokiej wydajności modelu hybrydowego Diesla z emisją CO2 wynoszącą 169g/km.

Na wnętrze nowego Range Rovera składa się pełen pakiet premium, oferujący luksusowe doznania dla kierowcy i pasażerów na przednim oraz tylnych fotelach. Komfort podróżowania został zapewniony, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii.

Ceny nowego Range Rovera wynoszą od 477.500 zł za wersję 3,0 l HSE TDV6 do 676.500 zł za Range Rovera Autobiography z silnikiem 5,0 l Supercharged.

Na stoisku pojawiła się również specjalna, limitowana edycja z 1990 roku dwudrzwiowego Range Rovera CSK, dla uwidocznienia zmian, jakie zaszły w kultowym modelu w ciągu 42 lat jego produkcji.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty