Wygląd pojazdu nie jest niespodzianką. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, Kuga w rzeczywistości jest identyczna, jak model Escape, zaprezentowany wcześniej w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do poprzedniej generacji, nowa Kuga została zaprojektowana zdecydowanie bardziej agresywnie.
Inspiracją dla stworzenia tego pojazdu był prototyp Vertrek, zaprezentowany po raz pierwszy na początku 2011 roku. Przednia część nadwozia, podobnie jak w przypadku nowego Focusa, została zdominowana przez dużych rozmiarów wlot powietrza. Dzięki ciekawie wyprofilowanej bocznej sekcji oraz linii okien w kształcie klina, sylwetka nowej Kugi zdecydowanie nabrała
dynamicznego charakteru.
W porównaniu do pierwszej generacji, nowa Kuga jest aż o 10 cm dłuższa. Najwięcej zyskają na tym pasażerowie tylnej kanapy, ponieważ wydłużeniu uległ rozstaw osi. Taka decyzja była związana z negatywnymi opiniami klientów dotyczącymi zbyt małego ich zdaniem bagażnika oraz przestrzeni z tyłu pojazdu. Przestrzeń załadunkowa zwiększyła swoją pojemność o 82 litry.
Pod maską Kugi będą pracowały trzy jednostki. Klienci będą mogli zamówić auto z jednostką 2.0 TDCi o mocy 138 lub 161 KM, a także benzynowym
motorem 1.6-litra EcoBoost, który generuje 175 KM. Dla poprawy właściwości terenowych, Kuga została wyposażona w ulepszony napęd na 4 koła, charakteryzujący się zdecydowanie szybszym czasem reakcji na zmianę przyczepności. Ford oferuje ponadto nowy system rozdziału momentu obrotowego pomiędzy kołami, co również ma wpłynąć na lepsze właściwości terenowe auta.
Nowa Kuga trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2012 roku.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?