Polacy liderami pod względem korzystania z DRL

(pp)
Fot: Philips
Fot: Philips
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Philips, Polacy są liderami w Europie pod względem korzystania ze świateł do jazdy dziennej DRL (Daytime Running Light). W naszym kraju używa ich co trzeci kierowca.
Fot: Philips
Fot: Philips

Jedynym narodem, który dorównuje Polakom pod tym względem, są Rosjanie. W tym kraju odsetek kierującym korzystających z tego rozwiązania również wynosi 33%. Średnia europejska to 18%.

Poza Polską i Rosją, światła typu DRL są także popularne w Holandii, Belgii, Francji i Niemczech. Szczegółowa ankieta wskazała, że zdecydowana większość osób, które decydują się na takie rozwiązanie to ludzie młodzi, poniżej 35 roku życia (51%). Ponadto, są to często kierowcy zamieszkujący duże miasta (54%). Zdecydowanie najmniej chętnych do korzystania z DRL mieszka na przedmieściach (7%).

Pomimo, iż w Rosji odsetek korzystających ze świateł do jazdy dziennej jest bardzo wysoki, to chęć ich zakupu wyraziło 76% respondentów, co świadczy o popularności takiego rozwiązania w tym kraju. Najmniej chętni do skorzystania z DRL są Francuzi. Tylko 28% badanych zamierza je zamontować w swoich samochodach.

Poniżej przedstawiamy przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej w Polsce*:

powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika**
powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu
przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej)

* Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. dot. warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, załącznik nr 6, § 2.
** Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty