Zdaniem producenta nowy Peugeot 308 to śmiały, intuicyjny w obsłudze i nowoczesny hatchback, spełniający bardzo wysokie wymogi jakościowe. Jego masa została obniżona o 140 kg, co sprawia, że jest najlżejszym modelem w swojej kategorii. Wnętrze wyróżnia się deską rozdzielczą – Peugeot i-Cockpit. W trakcie debiutu nabywcy będą mogli wybrać spośród trzech silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych HDi. Wiosną oferta wzbogaci się o 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o niskiej emisji w tym segmencie (82 g/km CO2).
Na stoisku zostanie pokazany model 308 R Concept. Jego cechami charakterystycznymi są obniżone nadwozie, wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19-calowe koła o wklęsłych felgach i szerokim rozstawie. Pod jego maską znajdzie się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 l, zapożyczony z RCZ R, który generuje 270 KM.
Modele 3008 i 5008 zostaną zaprezentowane we Frankfurcie ze zmodyfikowanym przodem i zaawansowanymi technologicznie reflektorami. W autach przeprojektowano osłonę chłodnicy i wprowadzono nowy charakterystyczny układ świateł. Do wyposażenia dodano kamerę cofania i kolorowy wyświetlacz Head-Up Display.
Podczas targów producent zaprezentuje nową technologię oczyszczania spalin w silnikach Diesla BlueHDi. Zdaniem przedstawicieli koncernu, przykładem postępu w zakresie ochrony środowiska jest technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, wprowadzona po raz pierwszy na świecie w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH i 508 HYbrid4.
Wraz z nowym układem napędowym HYbrid Air zostaną wprowadzone innowacyjne rozwiązania w innych dziedzinach, co pozwoli osiągnąć cel 2,0 l/100 km. Technologie te zostaną przetestowane w pokazowym modelu 208 HYbrid FE, który emituje zaledwie 49 g/km CO2
Nie zabraknie także modelu RCZ R, który został wyposażony w silnik 1.6 l o mocy 270 KM, który emituje zaledwie 145 g CO2/km. Wyrazisty wygląd nadają mu obniżone zawieszenie oraz 19-calowe koła.
Concept car ONYX, który również pojawi się we Frankfurcie, pod muskularną sylwetką nadwozia o radykalnej linii i długości 4,65 m, z 20-calowymi kołami, kryje centralnie z tyłu, zamocowany w karbonowym podwoziu, układ hybrydowy V8 HDi 3,7 l. Generuje on 600 KM i jest wyposażony w 6-przełożeniową skrzynię sekwencyjną.
Popularnością na stoisku producenta zapewne będzie się cieszył model 208 T16 Pikes Peak, który na osiągnięcie pierwszych 100 km/h potrzebuje jedynie 1,8 sekundy. Pod maską samochodu pracuje podwójnie doładowany silnik V6 generujący 875 KM.
Targi motoryzacyjne we Frankfurcie odbędą się w dniach 12-22 września 2013 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?