Wprowadzony na rynek w 1999 r. Opel Zafira był pierwszym siedmiomiejscowym minivanem, w którym trzeci rząd foteli można całkowicie złożyć i schować w podłodze. Przyniosło to autu sukces rynkowy. Najnowsza Zafira ma podobne rozwiązanie.

Nowa Zafira jest dłuższa, szersza i wyższa od poprzedniczki. Zmianom poddano wygląd samochodu. Inny kształt mają zderzaki, osłona chłodnicy, reflektory i światła tylne. Modyfikacje objęły także wnętrze pojazdu. Na nowo zaprojektowano tablicę przyrządów i konsolę centralną. Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej. Wykorzystano także nowe materiały tapicerskie.
Zastosowany w Zafirze system Flex7 umożliwia składanie siedzeń drugiego i trzeciego rzędu, co pozwala na różne

aranżacje wnętrza. W konfiguracji 5-miejscowej objętość bagażnika nowej Zafiry wynosi 620 litrów - o 20 litrów więcej niż w poprzedniczce.
Do napędu Zafiry II przewidziano cztery silniki benzynowe: 2,2 l/150 KM, 2 l z turbodoładowaniem osiągający moc 200 KM, 1,8 l/140 KM i 1,6 l/105 KM. Gamę jednostek

napędowych uzupełnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra z systemem common-rail i turbodoładowaniem, rozwijający moc 100, 120 lub 150 KM.
Premiera Zafiry II odbędzie się na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Auto zostanie wprowadzone na polski rynek w lipcu. Od września samochód produkowany będzie także w polskiej fabryce Opla w Gliwicach.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?