
Testy przeprowadzane przez niemieckie instytuty czy organizacje motoryzacyjne potwierdzają tę pozytywną opinię. Pierwsze, drobne usterki samochodu ujawniają się dopiero po przebiegu 47 tys. km. Inne źródła zaliczają Corsę do średniaków, niewyróżniających się w swojej klasie. Prawda jak zwykle leży po środku.
Każdej niedzieli na giełdzie samochodowej w Pruszczu jest do wyboru kilka modeli Cors. Dosyć łatwo znajdują nabywców, bo są najtańsze spośród niemieckich marek. Są ubogo wyposażone, ale nikt nie kupuje ich dla szpanu, a raczej szuka taniego i niezbyt zużytego pojazdu, żeby jak najdłużej służył bez odwiedzania warsztatów.
Lubię spokojną jazdę
- Mały samochód wystarcza mi, bowiem lubię spokojną jazdę - wyjaśnia Jan Różniewski z Gdańska. - Corsę kupiłem w gdańskim salonie przed czterema laty za niespełna 40 tys. zł. Teraz chciałbym za nią połowę tej kwoty. Przejechałem nią 53 tys. km. W tym czasie nie psuła się ani na gwarancji ani później. Nawet opona nie została przebita, więc zapasowe koło jest całkiem jak nowe. Auto pali na trasie, tak jak podano w instrukcji, do 5,5 litra benzyny na 100 km, a w mieście ponad 6. Corsa to mały samochód, ale wystarczający dla trzyosobowej rodziny. Kiedyś, przed wielu laty, sprzedawałem na giełdzie w Pruszczu malucha. Poszedł za pierwszym razem. Może podobnie będzie teraz z oplem.
Zdaniem mechanika
Dobrą opinię o Oplach Corsa potwierdza kierownik stacji kontroli pojazdów w Pruszczu, Marek Zyskowski.
- Sprawdzając pojazdy różnych marek i roczników i wystawiając świadectwa kontroli technicznej doszedłem do wniosku, że wszystkie, niemieckie samochody są doskonale zaprojektowane i solidnie wykonane. Corsa to również trwały, dobrze zmontowany samochód, w którym awarie nie występują zbyt często. Mają one dość twarde zawieszenia, które wytrzymują jazdę, nawet po nierównych jezdniach. Zaletą jest też swobodny dostęp do niezbyt drogich części, a naprawy są stosunkowo proste.
Średnie ceny
rok | na giełdzie w Pruszczu | w ogłoszeniach Auto-Moto Gratki | ogólnopolskie ceny giełdowe |
88 | 6 000 | 6 200 | 5 900 |
89 | 6 900 | 6 500 | 6 600 |
90 | 7 700 | 7 700 | 8 000 |
91 | 8 900 | 9 200 | 9 200 |
93 | 13 500 | 14 300 | 13 800 |
94 | 14 600 | 14 200 | 13 900 |
95 | 15 700 | 15 500 | 14 900 |
97 | 18 300 | 18 300 | 19 200 |
98 | 19 200 | 19 000 | 20 500 |
Ceny części w zł
Zderzak przedni | 835 |
Reflektor | 335 |
Klocki hamulcowe przód | 183 |
Tarcza hamulca przód | 263 |
Łożysko piasty | 245 |
Filtr powietrza | 42 |
Filtr oleju | 24 |
Amortyzator | 272 |
Pasek rozrządu | 135 |
Zalety i wady
- Tania eksploatacja
- Małe zużycie paliwa
- Przestronne wnętrze, biorąc pod uwagę niewielkie wymiary pojazdu
- Głośne silniki na wysokich obrotach
- Kłopoty przy włączaniu biegów
Nieszczelna miska olejowa
Dane techniczne Opla Corsy 1.2
Wymiary (mm) | 3730 X 1610 X 1420 |
Rozstaw osi (mm) | 2440 |
Rozstaw kół (mm) | 1390 przód, 1390 tył |
Masa własna (kg) | od 855 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 260 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie, 4 cylindry |
Pojemność (l) | 1199 |
Moc (KM) | 65 KM |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe |
Rozpędzanie (sek.) 0-100 km/godz. | 14 |
Prędkość maksymalna (km/godz) | 162 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l) | 4,1 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 6,3 |
Fot. Wawrzyniec Rozenberg
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?