Odświeżony Peugeot e-2008. Pierwsze wrażenia z jazdy, nowości, ceny i wyposażenie

Kamil Rogala
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością.
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala
Obecna generacja Peugeota e-2008 miała premierę w 2019 roku, ale wydaje się, jakby to auto dopiero co wyszło spod piór najlepszych stylistów. Co więcej, teraz doczekało się dość wyraźnego liftingu, który odświeża i tak świetne rysy i sprawia, że ten popularny crossover upodabnia się do nowych i odświeżonych modeli w gamie. Co się zmieniło w odświeżonym e-2008?

Spis treści

Peugeot e-2008. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala

Ten mały i zwinny samochód od samego początku reprezentował interesujący styl. Peugeot 2008 i e-2008 prezentuje się rewelacyjnie, podkreślając liczne ciekawostki i stylistyczne detale. Dodatkowo, wybierając wariant GT, mamy gwarancję, że samochód dodatkowo przyciągnie uwagę dzięki czarnym wstawkom przy nadkolach i LED-owym światłom z przodu i z tyłu. Pomimo upływu kilku lat od premiery, Peugeot e-2008 nadal wygląda świeżo i w zasadzie daleko idące zmiany nie były konieczne. A jednak! Peugeot postanowił dość wyraźnie zmienić to auto i zamiast dotychczasowych pojedynczych, długich kłów LED zastosował nieco krótsze, ale potrójne pazury. Do dyspozycji dostałem wersję Allure, która ma odrobinę skromniejsze przednie światła, ale i tak potrójne pasy po obu stronach były bardzo widoczne. Dodatkowo szary lakier odrobinę tonował charakterystyczne dodatki. Tak czy inaczej, auto wciąż prezentuje się świetnie i wyróżnia się w tym segmencie. Na uwagę zasługują również nowe, nietypowe wzory felg. A co zmieniło się we wnętrzu?

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala

Osoby, które miały styczność z nowymi Peugeotami, doskonale zdają sobie sprawę, że wnętrze tych samochodów jest nieco nietypowe. Jest kierownica i fotele – to oczywiste – ale proporcje wydają się nieco rozchwiane. To nie tylko złudzenie, ponieważ wyświetlacz z prędkościomierzem i obrotomierzem został specjalnie zaprojektowany tak, aby można go było obserwować z góry, a nie przez kierownicę. System i-Cockpit jednym bardzo odpowiada i są w tym rozwiązaniu zakochani, inni uznają to za dziwactwo i nie mogą się przekonać. Ja zdecydowanie zaliczam się do pierwszej grupy i o ile w e-2008 niewiele się pod tym względem zmieniło, tak zaprezentowane niedawno nowe wnętrze dla nadchodzącego modelu 3008 – Panoramic i-Cockpit – prezentuje się fenomenalnie. Wracając do 2008, zmiany są raczej kosmetyczne i ograniczają się do nowych grafik na wirtualnych zegarach przed kierowcą, zaktualizowanego systemu info-rozrywki (wreszcie działa jak należy i ma o wiele lepszą jakość grafik) oraz większego ekranu 10-calowego. W topowej wersji GT jest również oświetlenie ambientowe. Najważniejsze zmiany w e-2008 zaszły jednak pod maską.

Peugeot e-2008. Silnik i dane techniczne

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala

Bardzo czekałem na tą zmianę, bowiem poprzedni system napędu elektrycznego w różnych modelach marek Stellantis niespecjalnie mi odpowiadał. Był to silnik elektryczny o mocy 136 KM z baterią o pojemności 50 kWh. O ile na dynamikę nie można było narzekać, tak system zarządzania energią, a co za tym idzie zużycie energii i zasięg pozostawiały wiele do życzenia. Teraz mamy do dyspozycji nowy napęd, który swoją drogą pojawi się w innych autach elektrycznych koncernu. Silnik elektryczny ma o 15 procent wyższą moc i teraz generuje 156 KM. Akumulator trakcyjny również zwiększył swoją pojemność z 50 do 54 kWh. To wszystko daje znaczną poprawę, jeśli chodzi o zasięg, bowiem ten zwiększył się z poprzednich 345 do 406 kilometrów (wg. WLTP). Podczas jazdy testowej czuć lepszą dynamikę, ale charakterystyka trasy nie pozwoliła dokładnie ocenić zmian w zużyciu energii i zasięgu. Tego dowiemy się z pierwszych jazd testowych w naszym kraju.

Peugeot e-2008. Ceny i wyposażenie

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala

Najtańszy Peugeot 2008 kosztuje 110 400 złotych i jest to wersja Active z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 100 KM i z manualną skrzynią biegów. Wersja elektryczna e-2008 startuje od ceny 189 350 złotych za wersję Active. Za odmianę Allure trzeba zapłacić 195 750 złotych, a za topową GT – 205 000 złotych. W wersji topowej GT znajdziemy m.in.:

  • reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej LED;
  • Peugeot i-Cockpit 3D z cyfrowym wyświetlaczem 10-calowym;
  • kamera cofania HD, wspomaganie parkowania przodem i tyłem;
  • bezkluczykowe uruchamianie;
  • aluminiowe felgi 17-calowe o nowym wzorze;
  • czarny dach etc.

Peugeot e-2008. Podsumowanie

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja
Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością. Kamil Rogala

Peugeot e-2008 to znakomita opcja dla tych, którzy poszukują odważnego i nietuzinkowego samochodu miejskiego, który przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu, funkcjonalność i ergonomia tego auta są doskonałe. Nowy elektryczny układ napędowy wydaje się znacznie bardziej wydajny niż poprzedni, ale o tym przekonamy się podczas tradycyjnego testu w Polsce, na który czekamy z niecieprliwością.

Porównanie Peugeota e-2008 54 kWh 156 KM do wybranych konkurentów:

 

Peugeot e-2008 54 kWh 156 KM (AT1)

Hyundai Kona 64 kWh 204 KM (AT1)

MINI Cooper SE 32,6 kWh 184 KM (AT1)

Cena (zł, brutto)

od 189 350

od 188 900

od 164 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover /5

crossover/5

hatchback/3

Długość/szerokość (mm)

4304/1815

4205/1800

3845/1727

Wysokość (mm)

11523

1570

1432

Rozstaw osi (mm)

2605

2600

2495

Pojemność bagażnika (l)

434/1467

332/1114

211/731

Liczba miejsc

5

5

4

Masa własna (kg)

1550

1685

1290

Napędzana oś

Przednia

przednia

przednia

Rodzaj silnika

elektryczny (BEV)

elektryczny (BEV)

elektryczny (BEV)

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 1-stopniowa

automatyczna, 1-stopniowa

automatyczna, 1-stopniowa

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

156

204

184

Moment obrotowy (Nm)

260

395

270

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,1

7,9

7,3

Prędkość maksymalna (km/h)

150

167

150

Deklarowany zasięg (km)

406

484

234

Pojemność akumulatora (kWh)

54 (netto)

64 (netto)

32,6 (brutto)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty