Produkcja kompaktowego cee’da poddanego zmianom rozpoczęła się miesiąc temu w słowackiej fabryce Kii w Żylinie. Modernizacja nadwozia i wnętrza dotyczy 5-drzwiowego hatchbacka i odmiany sw (kombi), natomiast w przypadku pro_cee’da (wersja 3-drzwiowa) przeprojektowano jedynie wnętrze.
Samochód po face liftingu ma nowy kształt i ciemną oprawę reflektorów, inny zderzak przedni i lampy przeciwmgielne, mocniej przetłoczoną pokrywę silnika oraz wlot powietrza ze specyficznym chromowanym obramowaniem.
Z tyłu delikatnie przeprojektowano klosze świateł i zderzak. Lampy przypominają teraz swoim wyglądem te wykonane w technologii LED. Nowe są lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami i wzory felg.
Inaczej prezentuje się konsola centralna i 4-ramienna, wielofunkcyjną kierownica z przyciskami do sterowania m.in. radioodtwarzaczem. Nowy jest drążek zmiany biegów. Powiększono też schowek w konsoli centralnej oraz przeprojektowano zegary z czerwonym (zamiast dotychczasowego, pomarańczowego) podświetleniem.
Oprócz zmian w stylistyce nadwozia (hatchback/sw) oraz wnętrza (wszystkie trzy wersje nadwoziowe), wprowadzono systemy: wspomagający pokonywanie podjazdów, podpowiadający ruch kierownicy, kontroli prędkości (ogranicznik/tempomat), optymalnego stylu jazdy, monitorowania ciśnienia w oponach. Pojawi się też możliwość wykorzystania funkcji bluetooth w połączeniu z systemem audio oraz zestawem głośnomówiącym do telefonu, (TPMS), oraz zamówienia dwustrefowej klimatyzacji automatycznej.
Do wyboru - podobnie jak obecnie - będą trzy silniki benzynowe: 1,4 l/109 KM, 1,6 l/126 KM i 2,0 l/143 KM. Moc jednostki 1.4 w autach, których produkcja rozpocznie się we wrześniu, zostanie zmniejszona do 90 KM. Klienci będą też mogli wybrać jednego z trzech diesli: 1,6 l/90 KM, 1,6 l/115 KM lub 2,0 l/140 KM.
Standardem w przypadku silników benzynowych będzie 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów, a do jednostek 1.6 i 2.0 można będzie zamówić za 4000 zł 4-biegową przekładnię automatyczną. Jeśli chodzi o diesle, to wszystkie oferowane będą z 6-stopniową skrzynią ręczną, a za dopłatą (4000 zł) dostępny będzie 4-biegowy automat (do silnika 115-konnego przekładnię automatyczną można będzie wybrać w pakiecie z tempomatem za 4 500 zł).
Standardowe wyposażenie obejmować będzie m.in.: 6 poduszek powietrznych, ABS, światła do jazdy dziennej, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby przednie.
W przypadku wszystkich jednostek napędowych, poza 2-litrowym dieslem, można będzie dokupić za 1500 zł funkcję Eco ISG. Polega ona na automatycznym wyłączaniu silnika, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub gdy prędkość auta nie przekracza 4 km/h. Warunkiem jest, aby dźwignia zmiany biegów znajdowała się w pozycji "luz", a pedał sprzęgła był wciśnięty. Jeżeli warunki jazdy tego wymagają, system można czasowo wyłączyć przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej.
Według konstruktorów Kii, w typowych warunkach ruchu miejskiego - częstym ruszaniu i zatrzymywaniu - ISG obniża zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 15 procent.
W Polsce, po pierwszym półroczu, cee’d zajmuje trzecie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów kompaktowych (4 868 sztuk), ustępując Skodzie Octavii (9 195 egzemplarzy) i Volkswagenowi Golfowi (5 459 aut). Sprzedaż odnowionej wersji rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu. Odmianę 3-drzwiową można będzie kupić w cenie od 44 900 zł, 5-drzwiową od 45 900 zł, a kombi od 48 900 zł.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?