Nowy Ford Focus ST dostępny także jako kombi

(red) źródło: Mototarget
Już wczoraj podczas przedpremierowego pokazu zorganizowanego w halach wystawienniczych IAA Ford zaprezentował produkcyjną wersję Forda Focusa ST. Obok wersji pięciodrzwiowej pokazano także model kombi z literami „ST” ozdabiającymi klapę bagażnika.
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Na całym świecie nowy Ford Focus ST dostępny będzie jako pięciodrzwiowy hatchback, a na rynkach europejskich również w nadwoziu kombi. Obie wersje stworzono w oparciu o zasady stylistyki kinetic design bazowej wersji Forda Focusa. Jednak wersje ST wyróżniają się bardziej muskularną sylwetką oraz detalami właściwymi tylko dla rodziny oznaczonej literami ST. Podobnie jak wszystkie przyszłe modele ST, nowy Ford Focus ST posiada typowe dla tej rodziny cechy, takie jak agresywnie wyprofilowane zderzaki przednie i tylne, dodatkowy tylny spoiler oraz boczne błotniki, a także unikalny kolor nadwozia.

**CZYTAJ TAKŻE

Focus Econetic Technology - mistrz ekonomii?Focus RS z silnikiem hybrydowym

**

Ford Focus ST napędzany będzie dwulitrowym silnikiem EcoBoost z wysokociśnieniowym układem bezpośredniego wtrysku paliwa, turbosprężarką o niskiej bezwładności łopatek turbiny oraz system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych (Ti-VCT).

Jednostka napędowa dysponuje mocą 250 KM oraz momentem obrotowym 360 Nm dostępnym w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

silnika. W porównaniu z pięciocylindrową, 2.5 litrową jednostką z poprzedniej wersji europejskiego Forda Focusa ST, nowy, czterocylindrowy motor oferuje lepsze osiągi, ale dzięki mniejszej pojemności skokowej oraz nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym potrzebuje mniej paliwa.

Wstępne dane pokazują, że w silniku EcoBoost 2.0 nowego Focusa ST udało się o ponad 20% obniżyć poziom emisji CO2, w porównaniu do poprzedniej europejskiej wersji tego pojazdu. Dwulitrową jednostkę sprzężono z sześciostopniową przekładnią manualną.

W Europie nowy Ford Focus ST będzie dostępny w trzech oryginalnych wersjach wyposażeniowych - ST1, ST2 oraz ST3.

ST1 będzie najbardziej podstawową opcją oferującą m.in. fotele Recaro, system bezkluczykowego uruchamianie auta, plakietki z logo ST przy przednich drzwiach oraz standardową tylną kanapę ST wraz z środkowym podłokietnikiem.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

W opcji ST2 znajdziemy ponadto fotele Recaro częściowo obszyte skórą oraz dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Egzemplarze przeznaczone do ruchu prawostronnego będą dodatkowo wyposażone w wyjątkowe dywaniki podłogowe ST, automatyczne reflektory, samościemniające się lusterko wsteczne oraz automatyczne wycieraczki, czyli elementy wyposażenia standardowo montowane w pojazdach w wersji ST1 przeznaczonych do ruchu lewostronnego.

Najbogatsza wersja wyposażenia ST3 obejmuje system podgrzewania foteli Recaro, które na dodatek zyskują tu również regulację w ośmiu płaszczyznach oraz regulację długości siedziska, a także tylną kanapę Recaro oraz biksenonowe reflektory.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Weź udział w akcji serwisu motofakty.pl: "Chcemy
Taniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty