Nowe świece NGK na rynku wtórnym

Redakcja
Fot. NGK
Fot. NGK
NGK wprowadziła na rynek wtórny dwa nowe modele świec z metali szlachetnych.

NGK wprowadziła na rynek wtórny dwa nowe modele świec z metali szlachetnych.

Fot. NGK
Fot. NGK

Oba typy występują już na oryginalnym wyposażeniu u producentów samochodów, m.in. w najpopularniejszych modelach Forda, Peugeota, Mazdy i Mini.

Świeca zapłonowa PLZKBR7A-G (na zdjęciu) została zaprojektowana na potrzeby silnika stworzonego wspólnie przez firmę BMW oraz Peugeot Citroën zastosowanym w Mini oraz sportowej wersji Peugeota 207. Elektroda środkowa tej świecy ma platynowy wierzchołek.

Zastosowanie materiału szlachetnego umożliwiło stworzenie niezwykle cienkiej elektrody, dzięki czemu zredukowano wymagane napięcie zapłonowe i zoptymalizowano przeskok iskry w komorze spalania. Wszystko to gwarantuje niezawodność zapłonu w całym cyklu serwisowym, nawet w najtrudniejszych warunkach.

Kompaktowa budowa silnika wyróżnia się większą średnicą zaworów i powiększonymi kanałami chłodzącymi, co powoduje zmniejszenie miejsca na świecę w głowicy silnika. Dlatego też świeca PLZKBR7A-G została zaprojektowana tak, aby miała mniejszą średnicę gwintu (12mm) o długości 26,5mm. Ponadto zastosowanie nakrętki pod klucz dwunastokątny daje możliwość użycia mniejszego klucza dla łatwiejszego montażu.

Świeca zapłonowa PLZKBR7A-G jest idealnym wyborem dla większości modeli samochodów, np. Peugeota 207 (1,6 l, 110 kW), Peugeota 207 16V (1,4 l, 55 kW; 1,6 l, 75 kW; 1,6 l, 110 kW), jak również Peugeota 308 1,6 THP 175 (1,6 l, 130 kW), 1,6 THP 150 (1,6 l, 110 kW), 1,6 16V (1,6 l, 80 kW) i 1,4 16V (1,4 l, 55 kW). Ponadto jest ona identyczna z zamontowaną na oryginalnym wyposażeniu Mini Cooper’a (1.6 l, 88 kW) oraz Mini Cooper’s S (1,6 l, 128 kW).

Kolejną świecą zapłonową wprowadzoną przez NGK na rynek wtórny jest ILTR5A-13G. Ten irydowy model, który NGK dostarcza do nowych samochodów Mazdy i Forda zamontowany jest np. w 2,0 oraz 2,3-litrowych silnikach Mazdy 6. Zarówno tutaj, jak i w 2,3-litrowej wersji obecnego Forda Mondeo, S-Max’a oraz Galaxy, zapewnia ona optymalny zapłon dzięki swojej wyjątkowo cienkiej elektrodzie o średnicy zaledwie 0,6 mm.

Taki kształt świecy umożliwia lepszy kontakt mieszanki powietrzno-paliwowej z iskrą zapłonową, co umożliwiło poprawę osiągów i wydajności silników w tych modelach samochodów. Z kolei zastosowanie irydu nadaje świecy odporność na korozję. Dzięki tym cechom świeca ILTR5A-13G gwarantuje szybki i pewny zapłon w całym okresie użytkowania.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty