
Nowo zaprojektowane BMW serii 2 Coupe ma większe rozmiary niż poprzednia generacja, BMW serii 1 Coupe – długość wzrosła o 72 mm (do 4432 mm), szerokość o 26 mm (do 1774 mm), rozstaw osi o 30 mm (do 2690 mm), rozstaw kół przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm).
Wzrosła również przestronność kabiny: z przodu jest więcej miejsca nad głową, a z tyłu na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy. Auto zoptymalizowano pod względem aerodynamiki, jest bardziej opływowe zarówno od swego poprzednika, jak i obecnej serii 1 BMW.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

W gamie jednostek napędowych znalazły się zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, wykorzystujące technologię BMW TwinPower Turbo. BMW 220i Coupe jest pierwszym kompaktowym modelem BMW napędzanym 184-konną wersją 4-cylindrowego silnika benzynowego 2.0. 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne rozwijają moce 143 KM w modelu BMW 218d Coupe, 184 KM w BMW 220d Coupe oraz 218 KM w BMW 225d Coupe.
Od początku sprzedaży nowego modelu dostępna będzie też topowa wersja BMW M235i. Ten najmocniejszy benzynowy wariant BMW M Performance wyposażony jest w 3,0-litrowy rzędowy silnik 6-cylindrowy zasilany w technologii M Performance TwinPower, rozwijający moc 326 KM. Ta wersja BMW serii 2 Coupe wyposażona jest w układ jezdny typu M oraz aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Typowe dla BMW sportowa charakterystyka jezdna i komfort jazdy uzyskano dzięki zastosowaniu tylnego napędu, wzdłużnie montowanych silników, odpowiedniemu rozkładowi masy i konstrukcji zawieszenia. Dostępny też jest sportowy układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, układ hamulcowy M Sport i adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów. Seryjny jest system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.
Auto ma wysoko wytrzymałe i odporne na skręcanie nadwozie, oparte na rozwiniętej konstrukcji BMW serii 1,Obfite wyposażenie zabezpieczające pasażerów obejmuje m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, zaś o ochronę pieszych dba aktywna maska silnika i specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu przedniego pasa.
Wnętrze auta reprezentuje najwyższą jakość. Kokpit jest nachylony w stronę kierowcy, a automatyczna klimatyzacja to standard. Na pokładzie jest sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen). Opcją jest system nawigacyjny Professional, obejmujący także Touch Controller (sterowanie dotykowe przez gładzik na pokrętle iDrive). W kabinie przewidziano wiele schowków, kieszeni i uchwytów na napoje.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

W samochodzie dostępnych jest wiele systemów wsparcia kierowcy i obsługi mobilnej m.in.: asystent świateł drogowych, przeciwdziałający oślepianiu innych uczestników ruchu, adaptacyjne światła drogowe, asystent parkowania (automatyczny system wyszukiwania miejsca i autonomicznego parkowania), kamera cofania, asystent jazdy (ostrzeganie o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek i przed niezamierzonym opuszczeniem pasa), asystent ograniczenia prędkości z wyświetlaczem ostrzegającym o przekroczeniu prędkości, regulator prędkości z funkcją hamowania, rozszerzony system integracji smartfonów i odtwarzaczy muzyki, asystent ruchu drogowego działający w czasie rzeczywistym, rozrywka online i rozszerzona funkcjonalność multimediów za pośrednictwem aplikacji i usług internetowych (jak Facebook czy Twitter).
Producent planuje wprowadzić samochód na rynek w marzec 2014 r.

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?